استاندار:

تحول نظام سلامت باید موفق اجرا شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۱:۰۵:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۱۹۴
تحول نظام سلامت باید موفق اجرا شود
استاندار با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از بزرگترین طرح های زیرساختی دولت تدبیر و امید است، بر اجرای موفقیت آمیز آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی استاندار در این دیدار اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت  هر دو زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و تجمیع آنها در طرح تحول نظام سلامت به طور موفقیت آمیز و بدون چالش قابل اجرا هستند.

وی با ابراز امیدواری از پرداخت زودهنگام مطالبات مراکز درمانی از بیمه سلامت، گفت: پرداختی ها باید به گونه ای باشد که بخش خصوصی نگران پرداخت مطالباتش از بیمه نباشد و در ارایه خدمات به بیمه شدگان خللی وارد نشود.

صالحی همچنین در رابطه با اظهار نظرهای متفاوت برای اجرای طرح نظام سلامت و تجمیع بیمه ها در کشور تصریح کرد: کارشناسان و مدیران بیمه ها در استان ها باید نظرات و برنامه های تخصصی خود را در این زمینه پیگیری کنند اما باید این را هم در نظر داشته باشیم که تصمیم گیری و اجرای این طرح کشوری است و در سطح ملی درباره آن تصمیم گیری خواهد شد در نتیجه اطلاع رسانی نظرات متفاوت در این باره پیش از نهایی شدن آن نباید موجب تشویش افکار عمومی نسبت به بیمه ها شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این دیدار از طرح تحمل نظام سلامت در کشور به عنوان یکی از بهترین خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امود نام برد.

محمدتقی ایرانی در این باره اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت توانست یکی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی را که از مطالبات مردم نیز بود تحقق بخشد و به معنای مواقعی امروز در خانواده ای که بیمار وجود دارد غیر از درد بیمار، درد دیگری متحمل بیمار و خانواده وی نیست و آن ها نگران هزینه های درمان بیماری نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه این طرح در کشور خدمات بیمه ای نیز گسترش بیشتری یابد و به ویژه روستاییان که در خراسان شمالی طیف گسترده ای از مردم استان هستند بتوانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در این دیدار از وجود حدود 760 هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت: همپوشانی بیمه ها یکی از مشکلات آن ها است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور این مشکل رفع خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز