تقدیر معاون استاندار از مردم استان برای مشارکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع)

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۱:۰۴:۱۶
کد خبر: ۴۸۸۹۰۷
تقدیر معاون استاندار از مردم استان برای مشارکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع)
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی از مردم استان برای مشارکت در راهپیمایی عظیم اربعین و حمایت آن ها در برپایی دو موکب خراسان شمالی در چذابه و کربلا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی با اعلام اینکه ستاد اربعین این استان با حمایت های مردمی و هماهنگی های دستگاه های اجرایی استان توانست دو موکب در مرز چذابه و شهر کربلا برپا کند و روزانه از سه هزار نفر در سه وعده غذایی پذیرایی نماید، از همه مسئولان دستگاه های اجرایی استان، مردم شریف استان که با اعزام کمک ها و نذورات خود به ستاد اربعین امکان برپایی دو موکب را فراهم آوردند و زائران استان که در راهپیمایی عظیم اربعین حضور پیدا کردند، تقدیر و تشکر کرد.

وی از شرکت بیش از هفت هزار و 570 نفر از استان خراسان شمالی در این کنگره خبر داد و اظهار داشت: ستاد اربعین خراسان شمالی همپای ستادهای کشور و تحت نظر ستاد مرکزی وزارت کشور تشکیل شد و با برگزاری هفت جلسه و تشکیل 11 کمیته زیرمجموعه ستاد، بسترهای لازم برای حضور مردم در کنگره عظیم اربعین را فراهم آورد.

دکتر ایرانی افزود: با توجه به اینکه مرز خروج زائران استان خراسان شمالی از کشور به سمت عراق، مرز چذابه انتخاب شده بود و موکب این استان به عنوان استان معین در این مرز برپا شد و هفت روز قبل از اربعین و سه روز بعد از آن موکب استان خراسان شمالی وظیفه پذیرایی از زائران استان های مختلف را بهعهده داشت و در هر وعده سه هزار نفر اطعام شدند و با نظرسنجی صورت گرفته خدمات ما مورد تایید زائران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با حمایت ستاد اربعین استان همچنین موکب مستقلی توسط ستاد عتبات عالیات خراسان شمالی در کربلا برپا گردید که در مجموع خدمات خوبی به عزاداران حسینی ارایه شد.

وی با ابراز خوشحالی از ادای دین مردم و مسئولان خراسان شمالی به امام حسین (ع) و نظام اسلامی با مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین و عرض تسلیت شهادت مسلمانان در حوادث تروریستیگروه داعش در کشور عراق، بیان داشت: اگر چه در این راهپیمایی برای زائران این استان حادثه ای اتفاق نیفتاد اما شهادت تعدادی از هموطنانمان در بمب گذاری های انتحاری کربلا و بغداد حوادث ناگواری بود که شاهد آن بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اشاره به حملات تروریستی گروه های تکفیری و داعش، تصریح کرد: دشمنان تاب و تحمل وحدت و انسجام مسلمانان و شیعیان را ندارند ولی با همه این تهدیدات بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ با حضور بیش از 25 میلیون زائر در اربعین حسینی رقم خورد و این همایش عظیم با کمترین حادثه و مشکل برگزار شد که البته حوادث انتحاری نیز زبونی و خواری دشمنان اسلام را به خوبی نشان داد.

وی در پایان از میزبانی مناسب مردم و مسئولان عراق نیز که در طول 10 روز از زائران اباعبدالله (ع) پذیرایی نمودند، تقدیر و تشکر کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز