معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

معلولان به عنوان شهروند در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش موثر و انکار ناپذیری دارند

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۴:۵۳:۴۹
کد خبر: ۴۹۰۵۶۹
معلولان به عنوان شهروند در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش موثر و انکار ناپذیری دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه معلولان در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش موثر و انکار ناپذیری دارند، گفت: معلولان در جامعه حقوقی دارند که باید زیرساخت های لازم برای احقاق حقوق آن ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در همایش استانی گرامیداشت روز جهانی معلولان در بجنورد اظهار داشت: گفتمان بشری تساوی و عدالت در توزیع سرمایه ها و امکانات است که این تساوی و عدالت باید برای معلولان نیز مانند دیگر اقشار جامعه برقرار باشد.

وی با تاکید بر فراهم ساختن فضای رشد و پیشرفت، آموزش، اشتغال، ورزش و تفریح و فعالیت های فرهنگی برای معلولان تصریح کرد: هر امکاناتی در جامعه برای مردم فراهم می شود باید شرایط استفاده معلولان از آن نیز لحاظ شود که مناسب سازی معابر یکی از اقداماتی است که باید در مبلمان شهری شود.

دکتر ایرانی با نامطلوب خواندن وضعیت مناسب سازی ها در معابر استان بیان داشت: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است اما کافی و مطلوب نیست و هنوز معلولان نمی تواند به تنهایی با امکانات و تجهیزات خود مانند صندلی چرخدار از معابر و اماکن عمومی یا از فضای فرهنگی و تفریحی استفاده کنند.

به عقیده وی معماری شهرهای ما هیچ سنخیتی با وضعیت جسمی معلولان ندارد و باید در بازسازی فضای شهر و روستاها نحوه استفاده معلولان دیده شود.

 وی نقش معلولان در فعالیت ها و عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی را انکار ناپذیر دانست و گفت: معلولان نیز مانند تمام اقشار جامعه در عرصه های مختلف کشور حضور فعالی دارند و حضور پرشور آن ها در انتخابات های طول انقلاب نمونه ای از آن هاست.

دکتر ایرانی در این باره افزود: کم نیستند معلولانی که با ذوق هنری آثار ماندگاری خلق نموده اند یا نویسندگان معلولی که کتاب های ارزشمندی بجا گذاشته اند.

وی حمایت از فعالیت های مردمی و خیرخواهانه در حوزه معلولان را از برنامه های دولت تدبیر وامید عنوان کرد و در این باره اظهار داشت: دولت از حقوق معلولان دفاع می کند و از نهادهای مردمی و سمن هایی که در جهت خدمت به معلولان فعالیت می کنند حمایت خواهد کرد و انتظار داریم مردم شریف و نیکوکار هم توجه خود را معطوف به حل مشکلات معلولان و رفع نیازهای آن ها نمایند و خیرین محترم ما امور خیر را به سمت معلولان هدایت کنند و از طریق راه هایی مانند وقف که سنت پسندیده ای است می توانند در جهت حمایت از معلولان طرح های مناسبی ارایه نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های معلولان عنوان کرد و گفت: قوانین خوبی برای این موضوع وجود دارد که بر اساس آن دستگاه های دولتی موظفند 3 درصد از اشتغال نیروهای انسانی خود را از معلولان جامعه تامین کنند و ادارات بهزیستی مکلفند این موضوع را پیگیری نمایند.

دکتر ایرانی در پایان از خدمات سازمان بهزیستی خراسان شمالی و همه کارکنان آن که در ارایه خدمت به جامعه معلولان به سعه صدر و کار شبانه روزی عمل خدا پسندانه ای را انجام می دهند تقدیر و تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز