استاندار خراسان شمالی :

تدوین دائره المعارف دفاع مقدس در استان الزامی است

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۳:۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۹۲۳۹۹
تدوین دائره المعارف دفاع مقدس در استان الزامی است
استاندار خراسان شمالی گفت: تدوین و تبیین دائره المعارف دوران دفاع مقدس در استان الزامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رضا صالحی در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: کشور ایران پازلی از استان هاست که باید نقش و حضور تمامی استان ها در دوران دفاع مقدس مشخص گردد.

صالحی افزود: نسل جوان مخاطب اصلی ما در بیان آثار و مواهب دوران دفاع مقدس است و بنابراین آنان باید با ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند.

وی ادامه داد: تغییر نام وزارت جنگ به وزارت دفاع از جمله اقدامات مهم امام راحل بود چرا که ایشان معتقد بودن ما جنگ و ستیزی با کسی نداریم و باید در مقام دفاع حضور یابیم.

صالحی به کنگره 3000 هزار شهید برگزار شده استان اشاره داشت و گفت: اقدامات مختلفی در خصوص برگزاری این کنگره صورت گرفته که این اقدامات می توانند اساس تدوین دائرة المعارف دوران مقدس دراستان باشد.

وی ادامه داد: بهره مندی از مطالعات و اطلاعت جمع آوری شده تمامی دستگاههای نظامی و انتظامی اعم از کشوری و لشگری و همچنین استفاده از اعتبارات فرهنگی دستگاههای اجرایی جهت تدوین دایر ة المعارفی قوی و بنیادی موثر است.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در چارچوبی مناسب به اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس ارجاع تا با تشکیل کمیته های اجرایی ذی ربط همراه با یک زمان بندی مناسب و با انجام کار کارشناسی بتوانند کاری موثر و ماندگار در استان به وجود بیاورند.

محمد رضا صالحی تاسیس باغ موزه دفاع مقدس استان را نیز ضروری دانست و افزود: باید مساعدت و همکاری دستگاههای متولی در خصوص تاسیس باغ موزه در سطح استان اتفاق بیفتد و استانداری نیز جهت اخذ ردیف اعتباری مناسب پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز