برگزاری نمایشگاه فرصتی برای آشنایی مردم با کتاب و ناشران

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۳:۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۹۲۴۰۶
برگزاری نمایشگاه فرصتی برای آشنایی مردم با کتاب و ناشران
فرماندار شهرستان جاجرم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر مردم و خانواده ها با کتاب های گوناگون و در معرض دید واقع شدن کتاب ها با تنوع بیشتر برای سهولت دسترسی مردم به کتاب ها و همچنین آشنایی با کتاب های جدید و ناشران جدیدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،علی اکبر محبی اظهار داشت: ایجاد فضای فرهنگی با نمایشگاه کتاب گامی جهت ترغیب مردم به خرید کتاب و مطالعه بیشتر آن است.

وی گفت: امیدواریم این گونه نمایشگاه ها هر از چندگاهی در موقعیت های مختلف برگزار شود.

وی ادامه داد: وجود اندیشه و اندیشه ورزی از پایه های اصلی تمدن در هر سرزمینی است و در طول تاریخ کشورهایی رشد و توسعه یافته اند که اندیشه های ناب داشته اند.

فرماندار جاجرم گفت: افکار و اندیشه های انسان به گونه ایست که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.

محبی تصریح کرد: وجود کتاب و کتابخوانی علاوه بر اثرات شخصی و گروهی بر افراد و اجتماع، قادر است سرنوشت یه کشور را در بلند مدت تغییر دهد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد همه برای سعادت در زندگی بیش از پیش با کتاب مانوس باشند.

این مسئول گفت: باید نهادینه کردن مطالعه کتاب، از مدارس ابتدایی و قبل تر از مهد کودک ها شروع شود.

وی هدیه دادن کتاب به مناسبت های مختلف به کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس و دانشگاه ها، ترویج کتاب خوانی بین ورزشکاران و سایر اقشار جامعه، در اختیار قرار دادن کتاب در مراکز عمومی مانند نانوایی ها و ایستگاه های اتوبوس و ... را از جمله راهکار و پیشنهادهای برای نهادینه کردم مطالعه کتاب در بین اقشار مختلف عنوان کرد.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه سال جاری صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها ١٦ تا ٢١ با تخفیف ٣٠ درصدی در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

 

نظر شما