نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آماده برگزاری نمایشگاه در محل مصلی طی سال های آینده هستیم

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۳:۲۷:۱۹
کد خبر: ۴۹۳۸۵۴
آماده برگزاری نمایشگاه در محل مصلی طی سال های آینده هستیم
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برای برگزاری نمایشگاه طی سال های آینده در محل مصلی بجنورد اعلام آمادگی کرد و گفت:هر چه اقدامات فرهنگی در استان بیشتر شود فضای فرهنگی جامعه آماده تر شده وارزش ها را تجلی می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر دغدغه ایشان برای قرار گرفتن کتاب در سبد زندگی خانوار، گفت: با این وجود هنوز کتاب در سبد زندگی خانوار جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده است.

وی افزود: کتاب انسان ها را به معراج می برد و عروج فکری و بصیرتی می دهد و بنابراین کسانی که با کتاب سروکار دارند آگاهی عمیق تری در زندگی کسب می کنند.

آیت الله یعقوبی همچنین به فرموده رهبری که هیچ چیز جای کتاب را نمیگیرد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: فضای مجازی فعلی پدیده خوبی است امابا همه خوبی ها جای کتاب را نمیگیرد.

وی تصریح کرد: کتاب سیر فکری انسان را تنظیم می کند و با پیوند دادن مقدمات و موخرات مطالب مورد نیاز با هم هیچ چیز نمیتواند جای آن را بگیرد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر عدم نفی فضای مجازی، گفت: این امر نباید جا را برای کتاب و کتابخوانی تنگ کند و کتابخانه ها خلوت شود و کتاب ها را غبار فرا گیرد.

وی ادامه داد: باید همان گونه که قرآن میخوانیم کتاب نیز مطالعه کنیم تا رشد فکری پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وقتی کتاب بر اساس نیاز جامعه باشد جای خود را در زندگی مردم پیدا می کند، گفت: هر چه بیشتر از این گونه نمایشگاهها برگزار شود باز هم کم است.

آیت الله یعقوبی اظهار داشت: فعالیت این گونه نمایشگاه ها فضای جامعه را تلطیف کرده و فضای فرهنگی جامعه را ارتقا می دهد و مردم را به سمت کتاب سوق می دهد.

وی تصریح کرد: باید در کنار معیشت به معاش و معاشرت نیز فکرکنیم چرا که تنظیم معاشرت همان سبک زندگی اسلامی است.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه صبح ها از ٩ تا ١٢ و عصرها ١٦ تا٢١ در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برای عموم دایر است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز