مسئول دبیرخانه کانون های مساجد در نشست همیاران کتاب در محل نمایشگاه کتاب:

فعالان کانون های مساجد فرهنگ نذر کتاب را ترویج دهند

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۰۸۶
فعالان کانون های مساجد فرهنگ نذر کتاب را ترویج دهند
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه کتابداران و فعالان کانون ها باید با تلاش فراوان عموم جامعه را در خصوص اهمیت مطالعه و ارزش کتابخوانی آشنا کنند، بر ترویج فرهنگ نذر کتاب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در نشست  هم اندیشی "همیاران کتاب" ویژه کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ انس با کتاب و نهضت مطالعه مفید، نقش کتابخانه های مساجد را در این باره مهم خواند.

وی گفت: کتابداران و فعالان کانون ها لازم است با تلاش فراوان عموم جامعه را ضمن فراخواندن به مسجد، در خصوص اهمیت مطالعه  و ارزش های کتابخوانی آشنا کنند.

شیرازیان ضمن حمایت از فعالیت کتابخانه کانون ها، موضوع  ترویج نذر  کتاب را پیشنهاد داد و گفت: در این باره سعی شود تا  فرهنگ نذر کتاب در میان مردم نهادینه شود تا با مشارکت عمومی منابع کتابخانه های مساجد ارتقا و افزایش یابد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در دسترس عموم بودن کتابخانه های مساجد را مورد توجه قرار داد و یکی از راهکار های بهتر شدن عملکرد این کتابخانه ها در امر مطالعه پیشنهاد کرد.

وی به برنامه های حمایتی از کتابخانه های مساجد اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب هم اکنون در حال برگزاری می باشد، لازم است ضمن تکمیل فرم شرکت در این جشنواره، برنامه های انجام شده و نیز طرح های در دست اقدام خود در این راستا را در قالب فرم مذکور به بخش فرهنگی این دبیرخانه ارائه دهید.

شیرازیان در تکمیل مطلب فوق با عنوان اینکه  سال گذشته کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) مسجد روستای قلعه خان یکی از ١٠ روستای برگزیده این جشنواره در سطح ملی بود و از حمایت های سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی برخوردار شد، افزود: در این باره روستاهای شرکت کننده در این جشنواره چنانچه رتبه ای هم کسب نکنند از سوی موسسه گاج کتاب های کمک درسی به کتابخانه این روستاها ارسال می شود.

گفتنی است؛ در این نشست "جنتی" از کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی استان و نیز "میثم مهرنیا" از کتابداران استان به عنوان کارشناس، موارد آموزشی را برای کتابداران حاضر بیان کردند.

همچنین در این نشست که در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در مصلای بجنورد و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تنی چند از مسئولان فرهنگی استان برگزار شد؛ از "مصطفی حصاری"، مسئول  کتابخانه کانون بصیرت بجنورد برای اجرای فعالیت های ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و جذب جوانان  دراین مسجد تقدیر شد.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی تا ٢٩ آذرماه سال جاری صبح ها از ٩ تا ١٢ و عصرها ١٦ تا ٢١ در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برای عموم دایر است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز