استکبار جایی است که مردم از حقوق خود بی خبر باشند

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۱:۰۲:۴۰
کد خبر: ۴۹۶۴۵۷
استکبار جایی است که مردم از حقوق خود بی خبر باشند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت : استکبار جایی است که مردم از حقوق خود بی خبر باشند، هیچ کس در جامعه حق ندارد به خاطر تعصبات بیجا، مردم را از حقوق خودشان دور نگه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در همایش «پرسش مهر 17»گفت:  اخلاق، مهم ترین گوهره وجودی بشر است، هر چقدر اخلاق در جامعه گسترش پیدا کند، هر چیزی که برخلاف بشر باشد بر ضد جامعه بشری و ترویج دهنده خشونت است.

وی ذات انسان را پاک و فطرت آدمی را دور از خشونت دانست و گفت: اگر در حال حاضر خشونت، مهم ترین دغدغه رئیس جمهور  است به این دلیل است که باید از این که خشونت بیش از این در جامعه رخنه کند؛ جلوگیری شود.

به گفته ایرانی، خشونت هیچ تعلقی به جامعه و دین ما ندارد؛ امروز در کمال ناباوری می بینیم که گفتمان اسلامی در برخی تفکرهای جامعه اسلامی جایی ندارد زیرا این جوامع امروز با تعصبات بی جا اذهان عمومی را متشوش کرده اند.

وی ادامه داد: امروز برخی از جوامع دم از اخلاق می زنند ولی رفتارشان اخلاق مدارانه نیست، تبعیض در این دولت ها موج می زند، انگار فقط ممالک اروپایی و آمریکایی را می شناسند و از مردم مظلومی که تحت ظلم قرار گرفته اند، غافل شده اند.

از نگاه معاون سیاسی و امنیتی استاندار، منشور حقوق شهروندی که روز گذشته توسط رئیس جمهور رونمایی شد از جمله حقوقی است که باید تمام افراد جامعه نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

وی تساوی حقوق زن و مرد را یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: منشور حقوق شهروندی سه رکن، حقوق ملت بر دولت، حقوق حکومت بر ملت و حقوق ملت بر ملت است.

وی اظهارداشت: این حقوق باید در جامعه زودتر از این ها به اجرا در می آمد، تمام این حقوق قابل دفاع است برای همین هم مردم باید از آنها آگاهی داشته باشند.

ایرانی با بیان این که نباید تحت هیچ شرایطی وارد حریم خصوصی شهروندان شد، گفت: با ابلاغ این حقوق جامعه باید به سمتی برود که به دور از هر گونه تبعیض، ظلم و فساد باشد.

وی با اشاره به این سخن رییس جمهور مبنی بر این که مادامی که در جامعه تبعیض و ظلم باشد انقلاب ادامه دارد، عنوان کرد: حقوق شهروندی مدافع حقوق ملت است، ولی باید قبل از گرفتن حق، آموزش های لازم به مردم ارائه شود.

وی همچنین به خطر فضای مجازی برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: پایه خشونت افزایی در جامعه همین فضاها است که باید خانواده ها با آگاهی بر آنها نظارت داشته باشند.

ایرانی، فضاهای مجازی را فضاهای واقعی جنگ و خشونت معرفی کرد و گفت: عکس ها و فیلم هایی که در این فضاها منتشر می شود ترویج دهنده خشونت است.

به گفته وی برگزاری همایش هایی از این دست باید روحیه نقد پذیری را در بین دانش آموزان افزایش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز