مبارزه با مواد مخدر باید به گفتمان تبدیل شود

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۲:۲۹:۱۶
کد خبر: ۴۹۷۶۱۲
مبارزه با مواد مخدر باید به گفتمان تبدیل شود
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت:صیانت و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید به گفتمان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در کمیته توسعه مشارکت های مردمی وسازمان های مردم نهاد خراسان شمالی افزود: بحث های مستمری در کشور وجود دارد که هنوزفرهنگ سازی لازم صورت نگرفته و به گفتمان تبدیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر برنامه کاربردی ارائه دهیم می تواند فرهنگ سازی ملی، منطقه ای واستانی صورت بپذیرد ادامه داد: گفتمان پیشگیری با گفتمان مبارزه متفاوت است.

ایرانی ادامه داد: در گفتمان پیشگیری هنوز جرمی اتفاق نیفتاده است که در گروه های مورد تهاجم و معرض آسیب با ارتباط خانواده ها از طریق مدارس ودانشگاه ها می توان از وقوع جرم پیشگیری کرد.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به گروه های هدف که مورد تهاجم هستند باید با درنظرگرفتن تفاوت های این گروه ها گفتمان سازی کنیم.

محمد تقی ایرانی ادامه داد: باید از ظرفیت های مختلف اجتماعی  برای گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث مواد مخدر فقط ترس ها وبدی ها گفته شده و هرگز تبدیل به گفتمان نشده است بیان کرد: این گفتمان سازی باید در جامعه نهادینه شود.

ایرانی ادامه داد: باید از معتادان وخانوادهایشان حمایت شود ونباید با نگاه حقارت  وترحم با آنها نگاه شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش صیانت و گفتمان سازی واجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: سازمان های مردم نهاد وآموزش وپرورش که ظرفیت تماس با خانواده ها را دارند باید درنحوه همکاری ومشارکت طرح و برنامه بدهند تا صیانت وگفتمان سازی اجتماعی ارائه شود.

محمد تقی ایرانی ادامه داد : به همت دولت تدبیر وامید سمن ها وسازمان های مردم نهاد مورد توجه و حمایت قرار دارند و سازمانهایی که می توانند در بخش های مختلف باری از دوش دولت بردارند حمایت می شود.

 

نظر شما