معاون استاندار:

برای جذب بی سوادان باید ابزار را تغییر دهیم

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۹:۳۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۸۶۶۳
برای جذب بی سوادان باید ابزار را تغییر دهیم
معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت:برای جذب بی سوادان باید نوع نگاه و ابزار را تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان افزود: با توجه به آمار کمی که برای ریشه کنی بی سوادی باقی مانده با برنامه ریزی صحیح ، شناسایی و تشکیل پرونده افراد بیسواد با شیوه های آموزش متناسب جایگاه و وضعیت اقتصادی،اجتماعی  و فرهنگی افراد باید آموزش های لازم داده شود.

وی ادامه داد: باید نهادها و سازمان های مردمی  و دیگر ارگان ها نیز برای ریشه کنی فعال شوند و با آموزش و پرورش همکاری لازم داشته باشند.

ایرانی آسیب های اجتماعی امروز را به دلیل بی سوادی در جامعه دانست و فقر فرهنگی موانع ارتباطی مانند دوری از امکانات و زیر ساخت ها، تعصب های و مقاومت در برابر تحصیل و آموزش را از جمله موانع دربحث آسیب های اجتماعی  رفع بی سوادی عنوان کرد.

وی با بیان  اینکه باید در حوزه آموزش بی  سوادان از روش های علمی در جامعه استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: امروز روابط در جامعه پیچیده تر شده بنابراین برخورد با بی سوادی نیازمند استفاده از روش‌های نوین همراه با مطالعه و تحقیق است.

محمد تقی ایرانی با بیان اینکه طی پژوهش ها مشخص شده 80 درصد زندانیان، زندان بجنورد زیر دیپلم هستند، یادآور شد: هرچه میزان سواد در میان افراد کاهش پیدا کند آمار زندانیان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سواد در کاهش آسیب های اجتماعی همانند طلاق ، خشونت ، اهمیت بسزایی دارد، ادامه داد : دوره های  آموزشی از سوی بهزیستی ، جهاد دانشگاهی و دیگر سازمان‌ها برای زوجین در بحث طلاق برپاشد که این آموزش ها در کاهش این آسیب اجتماعی بسیار موثر بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز