افتتاح ۳ پایگاه قهرمانی جودو در خراسان شمالی با حضور رئیس فدراسیون جودو

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۵:۴۲
کد خبر: ۵۰۲۹۴۱
افتتاح ۳ پایگاه قهرمانی جودو در خراسان شمالی با حضور رئیس فدراسیون جودو
3 پایگاه قهرمانی جودو با حضور سردار محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در بجنورد ، آشخانه و اسفراین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،خراسان شمالی 3 پایگاه قهرمانی جودو در بجنورد ، آشخانه و اسفراین با حضور سردار محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو و کوراش افتتاح شد.

سردار محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو و کوراش در سفر یک روزه به خراسان شمالی ضمن افتتاح 3 پایگاه قهرمانی جودو در شهر آشخانه ، اسفراین و بجنورد با محمد تقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی دیدار و در مجمع سالیانه هیئت جودوی استان خراسان شمالی شرکت کرد.
 
سردار درخشان در نشست سالیانه هیئت جودوی استان ضمن اشاره به جایگاه ویژه استان خراسان شمالی به عنوان قطب جودوی ایران گفت: فرصت سوزی های زیادی در فدراسیون جودو بوجود آمد و رشته جودو برای بازگشت به روزهای اوج خود نیازمند یک عزم ملی در سراسر ایران است.
 
وی ضمن تاکید بر برخورد شدید با هرگونه بی نظمی و اعتراض بی جا در این رشته خاطر نشان کرد: طرح استعداد یابی و استعداد پروری در تمام استانهای مطرح رشته جودو آغاز شده است و در 6 استان برتر کشور پایگاههای استعداد یابی و قهرمانی اقتتاح خواهد شد.
 
درخشان همچنین از جوان پروری در ترکیب تیم ملی جودو خبر داد و گفت: ترکیب تیم ملی در حال حاضر با میانگین زیر 25 سال شکل گرفته است و روند حضور بازیکنان در ترکیب نهایی تیم ملی با وجود پایگاههای قهرمانی تسریع و به کمتر از یکسال کاهش پیدا خواهد کرد.
محمد درخشان عدم وجود نیروی انسانی رشد یافته و به روز را از جمله مشکلات رشته جودو در خراسان شمالی و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: نبود انگیزه در بین مربیان از جمله مشکلات امروز رشته جودو است و ایجاد این انگیزه در بین مربیان با روشهای مختلف همچون پرداخت حقوق ماهیانه ، بیمه ورزشی و اعزام به مسابقات و دوره های تخصصی در دستور کار فدراسیون است.
 
خسرو منعمی مدیر کل ورز ش و جوانان استان خراسان شمالی نیز در این نشست خراسان شمالی را مهد جودو و کوراش کشور عنوان کرد و گفت: تمام امکانات لازم جهت تمرین و پرورش استعدادهای جدید در استان خراسان شمالی در اختیار هیئت جودو و کوراش است و امیدواریم با افتتاح این 3 مرکز قهرمانی در خراسان شمالی به زودی شاهد مدال آوری این قهرمانان در عرصه های جهانی و المپیک باشیم.
 
کوروش خسرویار رئیس هیئت جودو و کورا ش استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد هیئت استان از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در مرداد ماه سال 96 خبر داد و گفت: اولین تورنمنت قهرمانی آسیا در مرداد ماه سال 96 در رده سنی جوانان در بجنورد برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین از وجود پتانسیلهای ویژه در رشته جودو و کوراش در بین بانوان خراسان شمالی خبر داد و گفت: استعدادهای بسیار خوبی در رشته جودو و کوراش در بین بانوان استان وجود دارد که متاسفانه جذب بانوان استان به این رشته به دلایل مختلف با کندی همراه است که امیدواریم هیئت جودو با حضور مربیان خارجی در استان در این زمینه نیز موفق عمل نماید.
 
در پایان این نشست که شب گذشته سه شنبه 7 دی ماه در محل سالن اجتماعات ورزش و جوانان شهرستان بجنورد برگزار شد ، احکام فعالیت اعضای جدید هیئت جودو و کوراش توسط محمد درخشان رئیس فئدراسیون جودو به کادر جدید این هیئت اهداء شد.
 
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز