استاندار خراسان شمالی:

سمن ها را رفیق دولت می دانیم نه رقیب آن/ مشارکت سمن ها در تصمیم سازی ها تسهیل می شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۶:۵۸:۵۶
کد خبر: ۵۰۸۵۶۲
سمن ها را رفیق دولت می دانیم نه رقیب آن/ مشارکت سمن ها در تصمیم سازی ها تسهیل می شود
استاندار خراسان شمالی در دیدار روز پنجشنبه خود با مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد این استان، حمایت خود را از مشارکت این تشکل ها در فرایند تصمیم سازی اعلام کرد و گفت: دولت سازمان های مردم نهاد را نه رقیب، بلکه رفیق خود می داند و تسهیل مشارکت هر چه بیشتر آنان در جامعه به نفع دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، «محمدرضا صالحی» توسعه همه جانبه کشور و نیل به جامعه قدرتمند را مستلزم مشارکت گسترده مردم در امور اجتماعی و سیاسی دانست و تصریح کرد: نگاه دولت یازدهم به تبعیت از رویکرد نظام جمهوری اسلامی، واگذاری بیشتر امور اجرایی به مردم است.

وی با افزودن این که سمن ها نه دولت ساخته اند و نه مطیع دولت، ادامه داد: این تشکل ها در تعامل با دولت، به حل مشکلات حوزه اجتماعی و آسیب ها، معضلات زیست محیطی، بخش بهداشت و درمان و امور فرهنگی کمک می کنند و در استان هم این آمادگی وجود دارد که برای تقویت کمی و کیفی سمن ها کمک های لازم ارائه شود.

صالحی بیان کرد: در کشورمان هر جا که مردم مستقیم وارد عرصه شده اند و نقش دولت ها کمرنگ تر بوده، امور به خوبی پیش رفته است. وی برگزاری این نشست صمیمانه را حاکی از نگاه مثبت مدیریت ارشد استان به سازمان های مردم نهاد دانست و آمادگی خود را برای استمرار این قبیل نشست ها اعلام کرد.

مقام عالی دولت یازدهم در خراسان شمالی هم چنین از دفتر امور اجتماعی استانداری و ادارات کل مرتبط با حوزه فعالیت سمن ها هم خواست که در پیشبرد بهتر امور جاری این تشکل ها و حل مشکلات و موانع عملکردی آن ها بیشتر بکوشند. «صالحی» ابراز امیدواری کرد که سمن های استان به عنوان برنامه ریزان، در تصمیم سازی ها بیش از پیش ایفای نقش کنند و گفت: با تشکیل اتاق های فکر و گروه های مشورتی در دستگاه های مرتبط با این حوزه، در نشست های بعدی سمن ها باید شاهد ارائه گزارش حل مشکلات ذکرشده در این جلسه باشیم.

در ابتدای این جلسه و پس از ارائه گزارش اجمالی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، نمایندگان منتخب سمن های استان به بیان دیدگاه های خود برای رونق بیشتر فعالیت این تشکل ها پرداختند. لزوم تغییر نگاه برخی مدیران اجرایی به سمن ها، تقویت ارتباط دستگاه های دولتی با تشکل های مردمی، چاره اندیشی برای حل مشکل مالیاتی تشکل ها، نبود استقلال مالی در سمن ها و وابستگی بیش از حد به مجموعه های دولتی، لزوم شبکه سازی در حوزه سمن ها برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر، مساعدت بیشتر نظام اجرایی استان در کمک به حل مشکلات سمن های فعال در حوزه بهداشت و درمان و جذب کمک های خیران کلانشهرها ازجمله مهم ترین درخواست ها و نکات مورد اشاره این افراد بود.

در حال حاضر در خراسان شمالی 133 سازمان مردم نهاد در حوزه های گوناگون و شهرستان های مختلف فعالیت دارند.

 

 

 

نظر شما