صیانت از آراء مردم، کلیدی ترین اصل ستاد انتخابات خراسان شمالی؛

به نص قانون عمل کنیم/ تشخیص های فردی در اجرا و نظارت انتخابات جایگاهی ندارد

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۳:۰۳:۱۳
کد خبر: ۵۱۲۱۵۲
به نص قانون عمل کنیم/ تشخیص های فردی در اجرا و نظارت انتخابات جایگاهی ندارد
کمتر از ۳ ماه و نیم مانده به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی، نخستین نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات خراسان شمالی با هیئت نظارت استان روز سه شنبه با حضور استاندار برگزار شد؛ نشستی که می توان شاه بیت کلیدی سخنان طرح شده در آن را عمل به نص قانون و صیانت از آراء مردم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،«محمدرضا صالحی» در این نشست از ستاد اجرایی و نظارت بر انتخابات به عنوان 2 بال اصلی برگزاری این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی کشورمان یاد کرد و با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در این خصوص، گفت: صیانت از آراء مردم به عنوان حق الناس، وظیفه همه ما محسوب می شود و حفظ عزت نظام جمهوری اسلامی هم در این امر نهفته است.

وی بهره گیری از همه توان و امکانات استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: آراء مردم در انتخابات آتی، هم در سطح ملی و هم منطقه ای بسیار تأثیرگذار است و همه باید دقت کنیم که آرامش جامعه حفظ شود تا مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به ممنوعیت بهره گیری از امکانات دولتی یا بخش عمومی غیردولتی به نفع نامزدهای انتخابات افزود: باید با دقت نظر حداکثری، از هر اقدام شائبه برانگیز خودداری شود.

مقام عالی دولت یازدهم در خراسان شمالی تأکید کرد: در امر حساسی مثل انتخابات باید تشخیص های فردی را کنار گذاشت و در مقام اجرا و نظارت، طبق تصریح قانون عمل کرد و اگر هم مواردی هست که قانون درباره آن ها سکوت کرده است، با تعامل مثبت و هم افزایی کارها را پیش برد.

وی اعتمادسازی حداکثری، حرکت در مسیر ترسیم شده قانونی و رعایت اصل مهم بی طرفی را هم لازمه مدیریت صحیح فرایند برگزاری انتخابات مطلوب برشمرد.

«صالحی» لزوم تسلط مجریان، ناظران و عموم دست اندرکاران برگزاری انتخابات به قوانین و آیین نامه های موجود را یادآور شد و گفت: ضمن آموزش دستورعمل های قانونی به عموم دست اندرکاران، با متخلفان در عرصه تبلیغات و فضای مجازی هم برخورد خواهد شد.

* درباره سخنرانی های انتخاباتی پیش داوری نشود

رئیس شورای تأمین خراسان شمالی در ادامه، به سخنرانی های معمول احزاب و گروه های سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات هم گریزی داشت و گفت: اگرچه باید سعی شود فضای آرام حاکم بر استان حفظ شود، اما فقط از ایراد سخنان افرادی جلوگیری خواهد شد که به حکم دادگاه، از سخنرانی منع شده باشند.

 وی اضافه کرد: همه باید از پیش داوری درباره سخنرانی ها و مبنا قراردادن تشخیص فردی خود مبنی بر خروج سخنرانان از دایره اعتدال، بپرهیزیم.

استاندار هم چنین از سلامت و امنیت انتخابات، عمل به قانون و مشارکت حداکثری به عنوان 4 اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات یاد کرد و گفت: هدف ما حرکت در راستای تحقق این اصول چهارگانه است.

«صالحی» که در ابتدای سخنان خود ابراز امیدواری کرده بود به زودی نشست مشترک ستاد انتخابات استان با 3 نماینده ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار شود، با اشاره به درپیش بودن دهه فجر یادآور شد: در این ایام، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت در مقاطع مختلف و محورهای گوناگون به همراه طرح ها و برنامه های اجراشده یا در دست اجرا باید برای مردم بازگو شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز