با تمدید مهلت ارسال طرح ها به جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»؛ تعداد روستاهای دوستدار کتاب در خراسان شمالی افزایش یافت

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۴:۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۱۲۲۴۸
با تمدید مهلت ارسال طرح ها به جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»؛ تعداد روستاهای دوستدار کتاب در خراسان شمالی افزایش یافت
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: با تمدید مهلت ارسال طرح ها به جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» آمار روستاهای ارائه کننده طرح از ۱۷ به ۲۲ روستا افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مدیران کانون های فرهنگی و هنری ٢٢ روستای استان با ارائه طرح های فرهنگی و مطالعاتی خود در سومین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه از روستاهای شهرستان بجنورد با هشت روستا بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را داشته ایم، افزود: چهار روستا به تفکیک از شهرستان های اسفراین، مانه و سملقان و شیروان و همچنین جاجرم با دو روستا در این دوره از جشنواره حضور یافته اند.

شیرازیان در خصوص این جشنواره گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهارداشت: برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

وی هدف این جشنواره را حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها  و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی دانست که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

شیرازیان بیان کرد: تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم به منظور گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌ تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی در پایان یادآور شد؛ روستاهای خراسان شمالی در مجموع حدود ١٥٠ طرح ابتکاری به این جشنواره ارائه داده اند که آئین اختتامیه آن اسفندماه جاری در تهران برگزار و ۱۰ روستای برتر معرفی می شود.

 

نظر شما