به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی؛

برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام دهه فجر

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۲:۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۱۳۷۳۲
برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام دهه فجر
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به همت فعالان کانون های مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته این دبیرخانه ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بیش از ٣٠٠ برنامه در ٣٤١ کانون فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار می شود که اجرای برنامه «١٠ شب، ١٠ مسجد» یکی از مهمترین این برنامه هاست که در برگزاری آن دستگاه های عضو کمیته مساجد دهه فجر مشارکت دارند.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در توضیح بیشتر افزود: برنامه ریزی در جهت تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت دهه فجر و زمینه سازی برای آشنایی اقشار مختلف با آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب از جمله وظایف کمیته مساجد به شمار می رود، که اجرای برنامه «١٠ شب، ١٠ مسجد» با همین رویکرد و با هدف احصاء مشکلات مناطق آسیب دیده و پاسخگویی چهره به چهره مسئولان به مطالبات مردم است.

شیرازیان به معرفی دیگر عناوین برنامه های مهم پیش بینی شده ویژه ایام دهه فجر اشاره کرد و اظهارداشت: دو جشنواره ملی «سجاده مهر» و «هنرهای تجسمی» که قرار است به میزبانی دبیرخانه مساجد خراسان شمالی برگزار شود، همزمان با دهه فجر کلید می خورد.

شیرازیان با اشاره به برگزاری بحث پژوهشی فراخوان «سجاده مهر » در هزار و چهارصدمین سالگرد ولادت  امام چهارم، حضرت زین العابدین (علیه السلام)گفت: این بخش از کنگره امام سجاد (علیه السلام) در قالب فراخوان پژوهشی و با محوریت رساله حقوقی آن امام همام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فراخوان سجاده مهر با موضوع مسجد و نماز جماعت و نیز نقش مسجد در خانواده، حقوق و تکالیف متقابل والدین و فرزندان نسبت به هم، برگزار می شود.

شیرازیان، در خصوص نخستین جشنواره سراسری تجسمی روستا و عشایر هم گفت: خوشنویسی، طراحی المان های روستا، طراحی پوستر، کاریکاتور و نقاشی از محورهای جشنواره است که در موضوعات شعار سال، مسجد طراز اسلامی و کودک و نوجوان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست های عمومی و  تخصصی با عنوان «چله انقلاب» در دهه فجر خبر داد و گفت: برنامه های اجرایی در مرکز خراسان شمالی در قالب سه برنامه نشست عمومی چهاردهم بهمن ماه جاری، نشست تخصصی و نشست دانش آموزی هم از یازدهم تا ١٨ بهمن در مرکز خراسان شمالی اجرا می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، برگزاری نشست های بصیرتی و کارگاه های تخصصی عفاف و حجاب در مناطق آسیب پذیر ویژه بانوان، افتتاح ١٢ کانون فرهنگی و هنری، یک خانه دیجیتال و صدور مجوز راه اندازی ٢٢ کتابخانه در کانون مساجد را از دیگر برنامه ها معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز