آتش‌نشانی بجنورد برای خرید نردبان ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۱۴:۲۸:۰۷
کد خبر: ۵۱۷۲۰۳
آتش‌نشانی بجنورد برای خرید نردبان ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد با اشاره به‌ضرورت تهیه نردبان آتش‌نشانی در مرکز استان خراسان شمالی گفت: خرید این نردبان ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما با اعتبارات کنونی آتش‌نشانی خرید آن امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،علی گودرزی با گلایه از نبود خودروی نردبان در استان و عدم نظارت بر ساختمان‌هایی که بدون اخذ پایان کار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند اظهار داشت: تمرکز ما کار در آتش‌نشانی بر روی پیشگیری است.

گودرزی افزود: امکانات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی بجنورد نمره قابل قبولی را کسب می‌کند اما استفاده از نردبان‌های قدیمی و سنتی با متراژ 8 و 10 متر یک فاجعه محسوب می‌شود.

مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد اظهار داشت: درصورتی‌که امروزه در اکثر استان‌های کشور از خودروهای نردبان دار پیشرفته با متراژ 32 و 50 متر استفاده می‌کنند که خرید آن‌ها تا مبلغ 5 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

گودرزی نظارت بر نقشه‌های ساختمانی و تأییدیه اجرای استاندارد برای اخذ پایان کار را از وظایف آتش‌نشانی اعلام کرد که گاهی درست اجرا نمی‌شود و نظارت بر آن ضعیف است.

مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد با گلایه از مغازه‌هایی که اخیراً به‌صورت غیرقانونی اقدام به شارژ سیلندرهای 11 کیلویی گاز مایع می‌کنند، افزود: به دلیل غیراستاندارد بودن این کار اگر حادثه‌ای رخ دهد و حین شارژ دچار حریق شود که بسیار محتمل است، ترکیدن هرکدام از این مخازن معادل انفجار یک موشک عمل می‌کند که متأسفانه هیچ نهادی برای جلوگیری از این کار غیراستاندارد اقدام نمی‌کند.

گودرزی با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار داشت: در روزهای گذشته بارها از طریق ارتباط با تهران آمادگی خود را برای کمک‌رسانی و حضور در محل حادثه اعلام کرده‌ایم تا در صورت نیاز به همکاران و نهادهای مرتبط برای کمک ملحق شویم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز