فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ها تجلیل می شوند

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۴:۴۷:۳۲
کد خبر: ۵۳۱۴۳۷
فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ها تجلیل می شوند
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری آئین تجلیل از فعالان کانون های مساجد در همه شهرستان ها و به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون های مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، آئین تجلیل از فعالان کانون ها در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش مدیران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری در شهرستان های گرمه و مانه و سملقان برگزار شده است، اظهارداشت: این همایش در شهرستان اسفراین ٢١ اسفندماه ساعت ١٠ صبح و در راز و جرگلان ٢٢ اسفند ماه در همان ساعت برگزار می شود.

شیرازیان، همایش تقدیر از فعالان مساجد در شهرستان های شیروان و فاروج را ٢٣ اسفندماه و به ترتیب در ساعات ٩ صبح و ١٥ عصر اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: این همایش در شهرستان جاجرم روز ٢٤ اسفند ساعت ١٠ صبح برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش استانی تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار است با حضور «حجت الاسلام ارباب سلیمانی» دبیرستادعالی کانون های مساجد کشور در بجنورد برگزار شود، گفت: با توجه به اینکه هماهنگی های این سفر باید کامل و نهایی شود، زمان دقیق آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

وی از فعالیت ٣٤١ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید در یک چهارم مساجد کانون راه اندازی می شد، استان ما ٢٥ درصد از سهمیه مشخص شده در برنامه پنجم توسعه جلوتر است.

شیرازیان، فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه ها، مصلاها، اجرای طرح سطح بندی کانون ها، افزایش کتابخانه ها، ساماندهی خانه های نور و اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» را از جمله برنامه های اجرایی دبیرخانه کانون های مساجد اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه اجرای طرح سطح بندی کانون ها امسال کلید زده شد، گفت: ٢٥ درصد کانون ها درجه یک، ٥٠ درصد درجه دو و ٢٥ درصد آن درجه سه است که اعتبارات اختصاص یافته به آنها بر اساس سطح و درجه کانون ها تعیین می شود.

شیرازیان همچنین از فعالیت ١١٤ کتابدار و ١٥٨ کتابخانه در مساجد استان خبر داد و افزود: ٦٢ کتابخانه باز هم در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان دایر است.

 

نظر شما