انتخابات ضامن امنیت و منافع ملی است/ کسی از مدار قانون خارج نشود/ امنیت مراسم مجوزدار تأمین شود

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۴:۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۸۱۱
انتخابات ضامن امنیت و منافع ملی است/ کسی از مدار قانون خارج نشود/ امنیت مراسم مجوزدار تأمین شود
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در شورای اداری خراسان شمالی با ارائه توصیه هایی خطاب به دست اندرکاران انتخابات، بر قانونمداری، تأمین سلامت و امنیت انتخابات، حفظ وحدت و منافع ملی و رعایت حق الناس تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علی اصغر احمدی در این نشست در پاسخ به چرایی ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی، به شرایط منطقه و بین الملل اشاره کرد و گفت: تقویت وحدت ملی، امنیت ملی و منافع ملی یک دلیل مهم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق هاست و با درصد مشارکت بالای رأی دهندگان است که قدرت های خارجی نخواهند توانست در برابر عظمت ملت ایران عرض اندام کنند.

وی با اشاره به تعابیر مطرح در سطوح بین الملل درخصوص اقتدار نظام جمهوری اسلامی، ایران را قدرتی نوظهور در سطح بین الملل توصیف کرد و گفت: این قدرت و عظمت نشأت گرفته از لطف الهی، وحدت ملی، رهبری عظیم الشأن، افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح و قدرت زبان دیپلماسی دولت با هدایت مقام معظم رهبری است.

معاون سیاسی وزیر کشور دومین مولفه مهم در رابطه با اهمیت حضور و مشارکت مردمی در انتخابات را اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خود دانست که در قانون اساسی نیز بر آن تأکید شده است.

وی با اشاره به برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و میان دوره ای مجلس در 4 حوزه انتخابیه که 29 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد، بر رعایت ضوابط قانونی در تمام مراحل و فرایند انتخابات تأکید کرد. احمدی گفت: هنگام اخذ استعلامات از مراجع قانونی، حفظ آبرو و حیثیت افراد و اسرار مردم باید مورد توجه همگان باشد و بر اجرای مرّ قانون دقت شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: کسی نباید از مدار قانون خارج شود و امنیت انتخابات اعم از امنیت عمومی در بستر انتخابات، امنیت در دوران تبلیغات  روز اخذ آرا تأمین شود.

احمدی ادامه داد: کسانی که مجوز قانونی سخنرانی و فعالیت تبلیغاتی دارند، باید از آن ها حمایت شود و با کمک مدعی العموم، امنیت این قبیل مراسم تأمین شود و همه نامزدهای انتخابات و طرفداران آن ها نیز اخلاق و قانون را رعایت کنند.

وی خواستار آن شد تا نامزدهای انتخابات و هواداران آن ها به جای تخریب دیگران، توانمندی های خود را بیان کنند و با اشاره به تعبیری که رحمانی فضلی وزیر کشور درباره ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات بیان کرده بود، تصریح کرد: این هشداری بود تا با پول هایی که منشأ آن ها نامعلوم است، کسی به دنبال تخریب و تولید شبنامه نباشد. وی با طرح این پرسش که این افراد با کدام مجوز شرعی دست به این اقدامات می زنند، از رواج بی اخلاقی ها در برخی رسانه ها و فضای مجازی ابراز گلایه کرد و با ذکر نمونه ای خاطرنشان کرد: در یکی از سایت ها نوشته بودند که فلانی با ورود به وزارت کشور درصدد تغییر این تعداد استاندار و فرماندار برآمده و به همین دلیل با وزیر کشور اختلاف پیدا کرده، درحالی که چنین مسئله ای ابدا وجود نداشته است. وی انتشار چنین اخبار کذبی را منافی رفاقت ها و منافع ملی دانست و بار دیگر خواهان التزام همگان به رعایت اصول اخلاقی و قانونی در آستانه انتخابات شد.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات با اشاره به تعابیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درخصوص این که میزان رأی مردم است و رأی مردم حق الناس است، اهمیت سلامت انتخابات را یادآور شد .

احمدی تصریح کرد: از همه انتظار می رود که وزارت کشور را در برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور و مشارکت حداکثری مردم یاری کنند. وی هم چنین ایجاد تفرقه و دودستگی بین مردم، دوقطبی کردن جامعه و ناامید کردن مردم را ظلم به مردم و نظام دانست.

وی ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به سابقه طولانی مدیریتی، درایت و تجربه محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، حضور وی در خراسان شمالی به عنوان مقام عالی دولت را توفیقی برای این استان خواند و در ادامه گفت: تمام توفیقات دولت با همکاری و هماهنگی همه قوا و به پشتوانه حضور و حمایت مردم محقق شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز