توصیه های مشاورعالی استاندار خطاب به مشاوران امور بانوان ادارات؛

ابراهیمی: زنان فرهیخته خراسان شمالی توانمندی خود را اثبات کنند/ به عدالت جنسیتی نزدیک تر شده ایم

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۳:۴۴:۱۳
کد خبر: ۵۳۴۹۱۶
ابراهیمی: زنان فرهیخته خراسان شمالی توانمندی خود را اثبات کنند/ به عدالت جنسیتی نزدیک تر شده ایم
نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی و زنان شاغل در فرمانداری و بخشداری های استان با مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندار، نشستی از جنس همدلی و هم اندیشی بود؛ محفلی صمیمی که در آن، بانوان از دغدغه ها و انتظارات خود گفتند و توصیه هایی راهبردی از زبان مشاورعالی استاندار خراسان شمالی شنیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، تالار شهید ماژانی فرمانداری شهرستان بجنورد روز هفته بزرگداشت مقام زن میزبان شمار زیادی از مشاوران امور بانوان ادارات و زنان شاغل در فرمانداری ها و بخشداری های استان بود که گرد هم آمده بودند تا از مطالبات و دغدغه های خود برای نماینده مقام عالی استان بگویند و مهم ترین مسائل مبتلابه زنان استان را به اجمال بیان کنند.

مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندار نیز که در این جمع حضور یافته بود، ضمن ابلاغ سلام گرم شخص اول اجرایی استان به بانوان حاضر در نشست، قول مساعد داد که دغدغه های مطرح در این نشست به بهترین شکل و در حد مقدورات پیگیری شود.

مهرداد ابراهیمی که ابتدای سخنان خود از حضور در جمع زنان فرهیخته، توانمند، مدیر و مدبر استان ابراز خرسندی کرد، گفت: زنان توانمند خراسان شمالی سطح بینش بالایی دارند و باید با کوشش و تلاش روزافزون، شایستگی های خود را به همگان ثابت کنند.

این مدرس دانشگاه، با بیان این که تمام انبیای الهی برای مبارزه با جور، جوع و جهل مبعوث شدند، ادامه داد: به اعتقاد من مبارزه با جهل از دو مسئله دیگر مهم تر است؛ چون جامعه آگاه، بر دیگر مسائل هم فائق می آید و زنان به قطع و یقین نقش موثری در این امر ایفا می کنند.

ابراهیمی خطاب به حضار گفت: امروز شما به عنوان مسئول، کارشناس یا مشاوران ادارات، در معرض قضاوت افکار عمومی هستید و باید خدمات ماندگار از خود به یادگار بگذارید.

این مدرس علوم ارتباطات و روابط عمومی که از افکار عمومی به عنوان گنجی ناپیدا یاد کرد، افزود: امروز همگان به این باور رسیده اند که اگر به افکار عمومی اهمیت کافی ندهیم، شکست خواهیم خورد و باید برای موفقیت های روزافزون، به این حوزه بیشتر توجه نشان داد.

وی در ادامه توصیه هایی در چند محور خطاب به بانوان حاضر در نشست بیان کرد و گفت: ارتقای سطح دانش تخصصی و مهارت های حرفه ای، توجه به رشد شخصیت محور در برابر رشد نامطلوب شخص محور، افزایش دادن سطح ایمان به کار و کوشش و پیگیری برای اجرایی کردن امور محول باید در دستورکار بانوان شاغل فرهیخته استان قرار گیرد.

وی که برای تکمیل صحبت های خود، از ذکر تمثیل های عامیانه و تجارب و نمونه های تاریخی هم بهره می برد، اضافه کرد: بانوان توانمند ما باید با شناخت دقیق از استعدادهای خود، برای بالفعل شدن این قابلیت ها تلاش کنند و همدلی و هم زبانی و وحدت کلمه را نیز سرلوحه امور کاری قرار دهند.

مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندار با ابراز گلایه از این که برخی رسانه ها با سیاه نمایی و ناامیدکردن مردم، به روحیه جمعی ضربه می زنند، تزریق امید به جامعه را یکی دیگر از وظایف مشاوران امور بانوان و نیز زنان شاغل در دستگاه های اجرایی خواند و با اشاره به بروز برخی آسیب های اجتماعی که سخنرانان این نشست بدان ها اشاره داشتند، تصریح کرد: احیای اعتماد متقابل در جامعه و تلاش برای کاستن از شکاف های بین نسلی نیز برای پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی ضرورت دارد.

توصیه به رعایت عدالت در تمام شئون زندگی افراد اعم از رفتارهای سطح جامعه و خانواده، دیگر نکته مورد تأکید دکتر ابراهیمی بود. وی با اشاره به حضور زنان در عرصه های گوناگون اجتماع گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هر روز به تحقق عدالت جنسیتی نزدیکتر شده ایم و زن دیگر جنس دوم نیست.

وی با ابراز امیدواری به این که در انتخابات آتی ریاست جمهوری امکان حضور داوطلبان زن نیز فراهم و حداقل، باب ورود این قشر به مناصب اجرایی عالیه کشور گشوده شود، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، سطح توقعات و انتظارات زنان و جوانان جامعه ما نسبت به قبل از انقلاب، 10 برابر شده است. وی در تشریح دلایل این مسئله، به عملکرد نادرست رسانه ها به ویژه رسانه های دیداری و شنیداری در به نمایش کشیدن زندگی های مرفه اشاره کرد و گفت: اگر سطح انتظارات متناسب با شرایط اقتصادی خانواده ها نباشد و این مطالبات به درستی مدیریت نشود، به فروپاشی بنیان خانواده منجر می شود و آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.

وی در پایان برای تأمین خواسته ها و مطالبات مطرح در جلسه ازجمله ایجاد امکانات و فضای ورزشی و تفریحی برای بانوان استان، تسهیل شرایط کاری و کمک به کاهش مشکلات این قشر قول مساعد داد.

 

نظر شما