تقویت ارتباط با علما و روحانیان از سیاست های دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۴:۲۵:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۳۷۶
تقویت ارتباط با علما و روحانیان از سیاست های دولت تدبیر و امید است
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در دیدار با ائمه جمعه گفت : سعی همیشگی دولت تدبیر و امید و شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری، تقویت جایگاه و تحکیم ارتباط با علما، مراجع عظام و روحانیت بوده و استاندار خراسان شمالی نیز همواره این رویه را دنبال کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: سعی همیشگی دولت تدبیر و امید و شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری، تقویت جایگاه و تحکیم ارتباط با علما، مراجع عظام و روحانیت بوده و استاندار خراسان شمالی نیز همواره این رویه را دنبال کرده است.

محمدتقی ایرانی با بیان این مطلب در نشست استاندار خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه استان، آنان را دارای جایگاه مقدسی دانست که نشأت گرفته از ایفای نقش واسط بین مردم و ولی فقیه است و بر استمرار برگزاری این قبیل نشست ها تأکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان هم چنین با اشاره به این که در آستانه انتخابات برای ما آرامش و امنیت اولویت اول است، خاطرنشان کرد: امنیت خراسان شمالی از همه نظر مناسب و بهتر از بسیاری استان های دیگر است و با وجود تنوع قومیتی و مذهبی موجود، به دلیل همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و عقلانیت بین علمای تشیع و تسنن و این تعامل و وحدت، امنیت برقرار است.

وی از خراسان شمالی به عنوان نماد وحدت در کشور و جهان اسلام یاد کرد و افزود: در بحث انتخابات از همه عزیزان انتظار داریم برای توصیه مردم به حضور و مشارکت حداکثری که خواسته مقام معظم رهبری هم هست، تلاش کنند.

دکتر ایرانی با اشاره به تأکیدات انجام شده خطاب به اعضای هیئت های اجرایی، فرمانداران و بخشداران برای مراقبت در بحث انتخابات درخصوص رعایت خطوط قرمز، حفظ بیت المال، امانت داری و بیطرفی، خواستار آن شد تا امامان جمعه نیز از تریبون های خود رهنمودها و توصیه های اخلاقی خطاب به داوطلبان و نامزدهای انتخابات آتی داشته باشند و لزوم رعایت مسائل شرعی و قانونی، صداقت و راستگویی، دوری از تخریب و توهین و دامن نزدن به مباحث قومی و مذهبی را در تریبون مقدس نماز جمعه گوشزد کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد انتخابات استان و اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین امنیت آن و شکل گیری شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم امنیتی در دستگاه قضایی، از تعامل خوب با هیئت های نظارت دو انتخابات آتی در استان خبر داد و گفت: از شما درخواست مساعدت داریم که برای بردن فضا به سمت آرامش و تعامل بیشتر و دوری از تخریب ها و ارائه راهکارهایی به منظور کمک به برگزاری انتخابات امن، سالم، قانونمند با رعایت حریم بیت المال و حق الناس مورد تاکید رهبری معظم انقلاب، مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات را یاری کنید. 

وی با قدردانی از تعامل خوب امامان جمعه استان با فرمانداران و بخشداران، کمک به ارتقای سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها را از دیگر خدمات ارزنده امامان جمعه در همکاری با دیگر دستگاه های عضو این شورا برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز