پیام تبریک استاندار خراسان شمالی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۸:۴۱:۰۸
کد خبر: ۵۳۶۳۸۹
استاندار خراسان شمالی طی پیامی فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی طی پیامی فرارسیدن عید نوروز را  تبریک گفت.

 متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

 "آمد بهار و شد جهان مظهر  اعتدال او"

    آیین خجسته نوروز، میراث مانای نیاکان ما و آغازگر فصل رویش و زایش و شادابی و امیدآفرینی است؛ جلوه ای از نو شدن دل ها و جان ها و نماد آشتی با طبیعت؛ عید اعتدال و مهربانی است و پیام آور دوستی و همزیستی. از فرصت استفاده می کنم و ضمن عرض تبریک و شادباش و بهترین آرزوها برای هم استانی ها و عموم هموطنان به ویژه زائران و مسافران نوروزی، همگان را به گشت و گذار در جای جای خطه سرفراز خراسان شمالی، این نگین تابنده در شمال خاوری ایران اسلامی و سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها فرا می خوانم.

     سال 1395 خورشیدی برای ملت ما سال به بار نشستن تدریجی برنامه های دولت تدبیر و امید و موفقیت های پیاپی دولت منتخب ملت در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و گشایش های پیاپی پسابرجام بود و در خراسان شمالی نیز در ادامه تلاش ها برای سازندگی و توسعه پایدار، زنان و مردان سختکوش و تلاشگر این استان به پشتوانه گنجینه گرانبهای فرهنگی و پیشینه تمدنی کهن، می روند که پیشگام بهره گیری از فضای مثبت ایجاد شده در عرصه های مللی و بین المللی باشند و در راه آبادانی و رشد ایران عزیزمان و تثبیت جایگاه نظام در زمینه های گوناگون همّت بگمارند.

    خراسان شمالی با برخورداری از جاذبه های فراوان گردشگری طبیعی و تاریخی، وجود قومیت های مختلف که هر کدام نیز غنای فرهنگی و آداب و رسوم زیبای پیشینیان خود را حفظ کرده اند، و از همه مهم تر، مردمانی خونگرم و مهمان نواز، نوروز هر سال پذیرای میلیون ها هموطنی است که با سفر به مشهدالرضا(ع) و استان های حاشیه دریای خزر، از این استان زیبا دیدن می کنند. جنگل های انبوه و سرسبز مانه و سملقان، پارک های ملی طبیعی و زیبای اسفراین، مناطق حفاظت شده شیروان و پناهگاه حیات وحش جاجرم، در کنار کوه های سربه فلک کشیده و دره های سرسبز بجنورد، رودهای پرآب و چشمه های خروشان آب گرم و کویرهای مسحور کننده، در زمره جاذبه های پرشمار و دیدنی این استان به شمار می آید. دیدار از ارگ بلقیس اسفراین به عنوان دومین بنای عظیم خشتی ایران، فاروج  شهر آجیلی ایران ، معبد تاریخی اسپاخو در مانه و سملقان ، قلعه جلال الدین در گرمه، موزه تاریخی جاجرم، عمارت و آینه خانه مفخم در مرکز استان، امامزاده ها و آستان های مقدس، تفرجگاه ها و روستاهای نمونه ملی گردشگری، زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در جنوب استان و اسب اصیل ترکمن در راز و جرگلان، همگی می تواند لحظاتی سرشار از نشاط و سرزندگی را برای مسافران و گردشگران به ارمغان آورد. صنایع دستی اقوام این خطه، مهر اصالت یونسکو را بر خود دارد و موسیقی مقامی این اقوام هم به ثبت جهانی رسیده است و هرکدام به تنهایی جذابیت های خاص دارد و البته نباید بزرگ ترین رویداد کشتی باچوخه کشور را که هر سال در پایان تعطیلات نوروزی با حضور دهها هزار تماشاگر مشتاق در اسفراین برگزار می شود، از قلم انداخت.

اینجانب از همراهی و مساعدت آحاد مردم شریف و قدرشناس و تلاش مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی که مقدمات گام نهادن استان در عرصه های جدید توسعه و پیشرفت همه جانبه را فراهم آوردند، صمیمانه قدر دانی می کنم و آرزوی سالی توام با بهروزی و توفیق برای همگان آرزو دارم.

    "ای دگرگون کننده دل ها و دیده ها؛ ای پیاپی آورنده روزها و شب ها و ای تحول آفرین سال و حال! حال ما را به بهترین حال متحول گردان".

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز