رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

ماه رجب فرصتی برای شکستن بت نفس در جوانان است

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۱:۰۶:۱۷
کد خبر: ۵۴۳۰۱۹
ماه رجب فرصتی برای شکستن بت نفس در جوانان است
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ماه رجب فرصتی برای شکستن بت نفس در جوانان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: ماه رجب، ماه آمادگی برای حضور در میهمانی خداوند است و برنامه‌های پیشنهادی اسلام در این ماه، نوعی تمرین و کسب آمادگی برای ماه رمضان است.

وی افزود: فصل نیایش شامل سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای ارتقای بعد معنوی و اوج‌گیری انسان است.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: رجب، هفتمین ماه سال قمری است که در اسلام به آن اهمیت ویژه‌ای داده‌شده و در شمار ماه‌های پرفضیلت و یکی از چهار ماه برخوردار از حرمت و قداست ویژه است.

وی ادامه داد: رجب، ماهی است که در آن بندگان و مؤمنان و رهپویان، خود را برای شرکت در میهمانی بزرگ خداوند آماده می‌کنند، ماه زدودن غبار تیرگی از روح و جان، ماه تمرین حضور و توجه به بیشتر به معنویات و ماه بندگی و فرمان‌بری و درنهایت سرآغاز اُنس و الفتی جانانه به پروردگار هستی‌بخش است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: باید در ماه رجب بیشتر استغفار کنیم و به درگاه خداوند متعال توبه و انابه کنیم تا ازنظر معنوی برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان آماده شویم.

وی گفت: در ماه رجب ایام اعتکاف بهترین فرصت است که بندگان خداوند با تمام وجود به نیایش با خالق هستی می‌پردازند و به عبادت واقعی با اخلاص مشغول می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان با شرکت در این برنامه معنوی به رشد و تعالی فکری، معرفتی و اعتقادی می رسند.

 

 

نظر شما