مرحله استانی چهارمین جشنواره ملی محراب برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۴۶۱۶۷
مرحله استانی چهارمین جشنواره ملی محراب برگزار می شود
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری مرحله استانی چهارمین جشنواره ملی محراب ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: جشنواره ملی محراب با هدف رونق بخشی به مسیر نورانی اهل بیت(علیه السلام) و با موضوع نقش مساجد در ترویج و گسترش فرهنگ رضوی برگزار می شود.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (علیه السلام) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی را از دیگر اهداف این جشنواره معرفی کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره ملی محراب شامل دو بخش نور در رشته های حفظ و بیان مفاهیم چهل حدیث رضوی و نقاشی حدیث رضوی در مقطع سنی ۸ تا ۱۵ سال و بخش سلام شامل طرح شناسایی فعالان و مساجد و تشکل های برتر فعالیت های رضوی است، گفت: شرکت کنندگان می توانند برای حضور در بخش نور، چهل حدیث رضوی را برای آزمون حفظ کنند و یا حداکثر دو اثر نقاشی شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از شرکت کنندگانی که مایل به حضور در بخش سلام (شبکه ملی مراکز رضوی) هستند باید از مساجد و تشکل هایی باشند که مزین به نام امام رضا(علیه السلام) یا القاب ایشان است و این مراکز می توانند مساجد، کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، هیئت های مذهبی و یا هر تشکل فرهنگی فعال در عرصه مسجد باشند.

شیرازیان بیان کرد: شرکت کنندگان این بخش می توانند برنامه ها و فعالیت های اجرا شده در پنج سال گذشته خود که محوریت فرهنگ رضوی و امام رضا(علیه السلام) را دارد، در قالب فراخوان پوستر برنامه، لیست برندگان در جشنواره ها و مسابقات، گزارش تصویری برنامه شامل ۳۰ قطعه عکس از مراحل اجرایی برنامه به صورت پاور پوینت و ۲۰ دقیقه فیلم را در قالب cd یا dvd به دبیرخانه استانی چهارمین دوره جشنواره ملی محراب ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اظهارداشت: شرکت کنندگان می توانند مستندات خود را تا بیستم مردادماه جاری به آدرس بجنورد، خیابان شهید بهشتی، کوچه اوقاف، دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی ارسال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز