استاندار خراسان شمالی در جمع جامعه کار و کارگری استان:

حمایت،سلامت و امنیت جامعه کارگری استان باید تضمین شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۴:۰۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۸۵۵۶
حمایت،سلامت و امنیت جامعه کارگری استان باید تضمین شود
استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به اینکه ستون فقرات تولید کشور ، جامعه کار و کارگری است لذا باید حمایت، سلامت و امنیت این قشر تضمین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در جمع نمایندگان و افتخار آفرینان جامعه کار و کارگری استان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگری با تاکید بر اینکه محیط کار، کارگری، کارفرمایی، تولید و اشتغال را باید رونق داد تا شاهد استانی برخوردار باشیم، افزود:پیشرفت ما تنها در سایه کار و تولید رقم خواهد خورد بنابراین باید درصدد حمایت از جامعه کار و کارگری باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود تقویت تشکل های صنفی کارگری را الزامی دانست و تصریح کرد:علاوه بر تقویت تشکل های صنفی کارگری، بخش خصوصی و دولتی یا کارگر و کارفرما باید مکمل یکدیگر باشند.

صالحی همچنین با تاکید بر این نکته که سال 96 باید سال شکوفایی اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد:یکی از راه های رسیدن به این شکوفایی اقتصادی ،هدفگذاری امسال استان در حوزه اشتغال ایجاد 10 هزار شغل خالص با همکاری دستگاه ها و بانک های عامل است.

وی در ادامه تصریح کرد:کسب رتبه نخست استان در رشد اعتبارات هزینه ای، کسب رتبه دوم رشد اعتبارات تملک دارایی، تخصیص 100درصدی اعتبارات عمرانی، کسب رتبه نخست مجوز سرمایه گذاری در سال گذشته نمونه های بارزی از رسیدن استان به شکوفایی اقتصادی است که امیدواریم امسال نیز شاهد شکوفایی بیشتر در سایر حوزه های دیگر نیز باشیم.

وی بیان کرد:دخالت مباحث جنسیتی در مسائل حق و حقوق جامعه کارگری به هیچ عنوان نباید لحاظ شود چرا که باید کارگران زن و مرد از حقوق برابر و یکسانی برخوردار باشند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خواستار توسعه محیط های کارگری،خوشه ها و موازین اقتصادی شد و ادامه داد: در کنار این مباحث توسعه باید به تولیدات داخلی اعتماد بیشتری صورت گیرد و خرید کالاهای داخل استان برای ما اولویت دارد.

محمدرضا صالحی همچنین اشاره ای به تقویت برخی کارگاه های تولیدی در سطح کشور داشت و افزود: حمایت از بخش خصوصی همیشه باید در اولویت باشد و گفت: شعار اول ایمنی سپس کار را باید تمام اعضای جامعه کارگری و کارفرمایان رعایت کنند.

گفتنی است:دغدغه های معیشتی کارگران، ضرورت افزایش بهره وری واحدهای تولیدی برای اجتناب از تعدیل نیروی کار، توجه به دغدغه های زنان شاغل ، سلامت و امنیت شغلی کارگران،تاکید بیشتر بر استفاده از تولیدات بومی و استانی  و توسعه ورزش کارگری از اهم دغدغه های نمایندگان جامعه کار و کارگری استان در این نشست بود.

در ادامه این جلسه از سوی جامعه کارگری استان به استاندار خراسان شمالی لباس کارگری اهدا شد.

شایان ذکر است: همچنین از سوی استاندارخراسان شمالی از صغری خانی شهرآبادی تنها پاکبان کشور  در خراسان شمالی تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز