دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با امام جمعه بجنورد

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۴:۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۴۸۵۸۵
دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با امام جمعه بجنورد
دکتر حسینی معاون حقوقی و امور مجلس و دکتر احمدی مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با آیت الله یعقوبی امام جمعه بجنورد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این دیدار با تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه ابراز امیدواری کرد: در همه حوزه های فرهنگی، سیاسی و... احسن الحال باشیم.  

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: نقشه راه کلان کشور را قرآنی ترسیم کنیم چرا که قرآن، ادبیات، فصاحت و بلاغت قرآنی یک هنر است.

آیت الله یعقوبی اظهار داشت: آنچه که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع می رود این است که از اسلام الهام گرفته باشد و رنگ و بوی اسلامی و دینی و قرآنی داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی  با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند  پشتوانه محکمی برای  فرهنگ عمومی باشد، گفت: ترویج اطعام فرهنگی  و احداث و تجهیز کتابخانه ها در راستای کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در دستور کار قرار گیرد .

یعقوبی به مسجد و کارکرد آن اشاره کرد و اظهارداشت: می بایست مسجد را یک مجتمع ببینیم و مراکزی همچون مهدکودک، کتابخانه و ... در آن  ایجاد کنیم .

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هم در ادامه این دیدار از نگاه ویژه امام جمعه بجنورد به فعالیت های فرهنگی وهنری تقدیر و تشکر کرد و افزود: بایستی پایه و اساس اجرای برنامه های فرهنگی و هنری قرآنی باشد.

سید هادی حسینی با بیان اینکه احداث حسینیه ها و مساجد در روستا ها حرکت بسیار خوبی است، اذعان داشت: در این مساجد می بایست کتابخانه هم ایجاد شود تا علاقمندان بتوانند به مطالعه کتاب بپردازند.

وی بر توجه به دو مقوله مهم اقتصاد فرهنگی و فرهنگ اقتصادی تاکید کرد.  

گفتنی است، این دیدار ظهر امروز با حضور دکتر حسینی معاون حقوقی و امور مجلس و دکتر احمدی مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و معاونین این اداره کل در محل دفتر امام جمعه بجنورد انجام شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز