جشن پایان مدارس دو نوبته؛ هدف گذاری خراسان شمالی در حوزه مدرسه سازی

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۱:۴۹
کد خبر: ۵۴۸۹۶۱
جشن پایان مدارس دو نوبته؛ هدف گذاری خراسان شمالی در حوزه مدرسه سازی
استاندار خراسان شمالی در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز، هدف گذاری این استان در حوزه تعلیم و تربیت را پایان مدارس دو نوبته و نیز حذف کامل بی سوادی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی دستیابی به این اهداف را مستلزم برنامه ریزی منسجم همه دست اندرکاران دانست و با بیان این که ارتقای کیفیت و توسعه عدالت آموزشی، دو هدف اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است، گفت: خیران مدرسه ساز در پیشبرد این اهداف و بهبود فرایند تعلیم و تربیت نقش مهمی به عهده دارند.

وی با اشاره به اهتمام نظام جمهوری اسلامی به ویژه دولت یازدهم در عرصه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، نرخ باسوادی مردان در استان از 86 به 89 درصد و در زنان از 80 به 85 درصد بهبود یافته است.

وی تقارن برگزاری این جشنواره با سالروز بعثت حضرت خاتم، محمدمصطفی(ص) را به فال نیک گرفت و با اشاره به این که نخستین جمله نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام، بر دانش و آگاهی تأکید داشته و معجزه پیغمبر دین مبین هم کتاب است، تصریح کرد: امروزه آموزش و پرورش نه فقط در بحث سوادآموزی و کسب مهارت در راستای اشتغال افراد نقش آفرین است، بلکه آموزش مهارت های زندگی در همه ابعادش را بر عهده دارد و خیران مدرسه ساز هم با کمک به گسترش مدارس، در آگاه کردن روزافزون مردم نقش عمده ای بر عهده دارند.

پیش از سخنان استاندار، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور از سیر صعودی کمک های خیران مدرسه ساز خبر داد و گفت: این رقم از 17 میلیارد تومان نخستین جشنواره، به حدود هزار میلیارد تومان در جشنواره سال گذشته رسید.

مهدی نوید ادهم که خیران مدرسه ساز را انسان سازان جامعه توصیف کرد، خراسان شمالی را دارای ظرفیت ارتقای بیشتر در حوزه ساخت و ساز مدارس و بهبود جایگاه آن در حوزه تعلیم و تربیت دانست و بر جبران کاستی های موجود در کوتاه ترین زمان ممکن تأکید کرد.

در این آیین ویژه که با رویکرد جلب مشارکت خیران در ساخت مدارس ایمن برگزار شد، چند نیکوکار مدرسه ساز در استان تجلیل شدند.

در جشنواره سال گذشته خیران مدرسه ساز خراسان شمالی، این افراد اهدای کمک هایی به ارزش بیش از 110 میلیارد ریال را برای ساخت، توسعه و تجهیز مدارس و اماکن آموزشی استان متعهد شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز