مانور انتخابات الکترونیکی در سه شهر خراسان شمالی برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۱:۴۲:۳۰
کد خبر: ۵۵۰۰۷۴
مانور انتخابات الکترونیکی در سه شهر خراسان شمالی برگزار می شود
رییس ستاد انتخابات استان گفت:به زودی مانور نمادین انتخابات الکترونیکی به منظور آشنایی مردم با شکل و شیوه این نوع از انتخابات در سه شهرستانهای بجنورد، شیروان و اسفراین برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی اظهار داشت: : این مانور با هدف ایجاد آمادگی نسبی برای کاربران در صحنه عمل و در مراکز جمعیتی همچون دانشگاه ها و آموزش و پرورش برگزار می‌شود که طبق برنامه‌ریزی سه شهرستان این استان مشمول اجرای این مانور خواهند بود.

وی ادامه داد:ضمن اینکه کاربران آموزش های لازم را در خصوص انتخابات الکترونیکی فرا گرفته اند، کلاس های آموزشی درباره انتخابات نیز برای فرمانداران و بخشداران به صورت مستمر در حال برگزاری است، وبا آموزش مناسب و آشنا شدن مجریان انتخابات با فرآیندها و قوانین، می توان این رویداد مهم را به خوبی برگزار کرد.

وی افزود:پس از اعلام صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جهوری وارد فضای تبلیغاتی خوبی شدیم که خوشبختانه برخی ستادهای انتخاباتی فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

ایرانی ادامه داد: هر چند بر اساس تقویم انتخابات کشور، زمان آغاز فعالیت های انتخاباتی از روز هشتم اردیبهشت تعیین شده بود  اما بر اساس ابلاغ ناگهانی ستاد انتخابات کشور یک هفته زودتر شاهد تبلیغات این کاندیداها هستیم.

وی با بیان اینکه برخی ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری در استان شناسایی شده اند،افزود:هریک از این ستادها بر مبنای قانونمداری فعالیت های خود را ادامه می دهند.

ایرانی در بخش دیگر سخنان خود به آخرین وضعیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره ای داشت و افزود:تعداد کل ثبت نام شدگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستای استان 5 هزار و 489 نفر بوده که از این تعداد 830 نفر در حوزه شهری و 4هزار 359 نفر هم در حوزه روستایی ثبت نام کرده اند.

وی تعداد انصرافی ها را 128 نفر و تعداد رد صلاحیت شده ها را 176 نفر اعلام کرد که به گفته ایرانی تقریبا 3 درصد از کل داوطلبان رد صلاحیت شده اند.

ایرانی همچنین آمار تایید نهایی هیات های اجرایی را 5 هزار و 227 نفر و هیات نظارت را 5 هزار و 180 نفر اعلام کرد.

وی تعداد صندوق های اخذ رای ریاست جمهوری را یک هزار و 90 صندوق اعلام کرد که نسبت به دوره گذشته 18صندوق افزایش یافته و تعداد صندوق های اخذ رای در شوراهای اسلامی شهر و روستا را یک هزار و 62 صندوق عنوان کرد که نسبت به دوره گذشته 27 صندوق اضافه شده است.

 

 

 

نظر شما