طرح انسداد بی سوادی نیازمند همکاری همگانی است

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۴:۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۰۶۲
طرح انسداد بی سوادی نیازمند همکاری همگانی است
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: طرح انسداد بی سوادی نیازمند همکاری همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی اظهار داشت: منطبق بر آمار و ارقام ارائه شده استان خراسان شمالی در خصوص اجرایی نمودن طرح انسداد بی سوادی توفیقات بسیار خوبی را در سال گذشته بدست آورده است.

ایرانی افزود: این توفیقات نشان دهنده ی همکاری و تعامل بسیار خوب مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و ادارات کل در سطح استان است. 

وی ادامه داد: بهره مندی از بخش خصوصی و نهادهای آموزشی غیر دولتی می تواند نقش بسزایی در راستای کاهش بی سوادی در سطح استان داشته باشد.

وی مطرح کرد: حضور فعالانه اصناف و سازمان های مردم نهاد می تواند موجب ارتقاء شاخص های سوادی آموزی در سطح استان باشد.

ایرانی تاکید کرد: هر بخش یا صنفی می تواند نوسوادان و بی سوادان زیر مجموعه خود را شناسایی نموده و مسولیت آموزش آنان را با نظارت اداره کل آموزش و پروش استان بر عهده بگیرد.

وی اشاره داشت: بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، خشونت و نزاع دسته جمعی در یک جامعه رابطه مستقیمی با سطح سواد و تحصیلات آن جامعه دارد و بنابراین ارتقاء سطح سواد آموزی در استان جهت کاهش میزان آسیب های اجتماعی الزامی است.

وی عنوان کرد: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی مورد توجه جدی استان بوده چرا که معتقدیم بی‌سوادی در بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: راه اندازی سازمان نهضت سواد آموزی در دوران بعد از انقلاب نشان دهنده ی توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به بحث سواد و سواد آموزی است.

محمد تقی ایرانی افزود: اهمیت اندیشه ورزی و علم آموزی در بسیاری از آموزه های دینی ما بیان شده و بنابراین در این حوزه باید تمامی مسولین ذی ربط اهتمام لازم را داشته باشند.

 ایرانی تصریح کرد: باید از تمام توان و ظرفیت خود جهت کاهش و ریشه کنی بی‌سوادی در سطح استان بهره مند شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز