۶۰ درصد از مدارس شهرستان بجنورد دو نوبته است

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۹:۴۴
کد خبر: ۵۵۲۱۲۴
۶۰ درصد از مدارس شهرستان بجنورد دو نوبته است
محمود اسدی در نشست خبری اظهار داشت:اکنون 350 باب مدرسه دولتی در نقاط شهری و روستایی شهرستان بجنورد دایر است که کلاس های 60 درصد از این مدارس به صورت دو نوبته دایر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، وی با بیان اینکه بیشترین کلاس های دو نوبته مربوط به دوره ابتدایی و کمترین آن مربوط به دوره متوسطه است افزود: 80 درصد از کلاس های دوره ابتدایی و 10 درصد از مدارس دوره متوسطه دوم به صورت دو نوبته برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مطلوب، دایرکردن کلاس های درس در یک نوبت و در نوبت صبح است اما کمبود فضای فیزیکی سبب شده تا بسیاری از مدارس این شهرستان در دو نوبت دایر شود.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت : فردا همزمان با روز معلم پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت می شود.

وی ادامه داد:94معلم پویای شهرستانی وجود دارد که از این تعداد 10معلم استانی و6همکار اداری شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه ویژه نامه خدمات آموزش و پرورش طی یکسال گذشته،دیدار با امام جمعه،برگزاری مسابقات ورزشی،نواختن زنگ سپاس معلم در دبیرستان شهید رجایی را از برنامه های هفته معلم عنوان کرد.

اسدی در ادامه گفت: در یک سال گذشته 30 کلاس آموزشی در مدارس این استان به بهره برداری رسید و در سال تحصیلی آتی 100 کلاس درس به فضای درسی ما افزوده می شود.

وی با اشاره بر اینکه پنج پروژه عمرانی در این شهرستان در دست اجرا است یادآورشد: ساخت سه سالن ورزشی و یک استخر دانش آموزی در دست پیگیری است و علاوه بر آن تنها خانه معلم شهرستان بجنورد نیز در حال اجرا است که این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم اشاره کرد و افزود: امسال چهارهزار و 197 دانش آموز پایه نهم در این شهرستان انتخاب رشته می کنند که برای هدایت تحصیلی آنان، برنامه ریزی ها و تدابیر لازم اندیشه شده است.

اسدی اظهار کرد: هنوز سهمیه هر رشته در هدفگذاری های هدایت تحصیلی مشخص نشده است.

وی افزود: انتخاب رشته برای دانش آموزان به هیچ عنوان اجباری نیست و تلاش داریم تا هدایت تحصیلی آنان بر اساس علایق، استعداد و نیاز بازار کار انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز