رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تأکید کرد:

ممنوعیت سوء استفاده از احساسات قومی، مذهبی و اقشار محروم/ اعلام تعداد صندوق ها در استان

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۲:۴۴:۱۶
کد خبر: ۵۵۲۵۵۲
ممنوعیت سوء استفاده از احساسات قومی، مذهبی و اقشار محروم/ اعلام تعداد صندوق ها در استان
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی ضمن تقبیح سوء استفاده برخی نامزدهای انتخابات آتی از احساسات اقشار محروم و برخی مسائل قومی و مذهبی، بر ممنوعیت قانونی این رفتارها تأکید کرد و از تعبیه ۲ هزار و ۱۵۱ صندوق اخذ رأی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدتقی ایرانی در تازه ترین نشست خبری خود ، ضمن ارائه گزارش اقدامات اخیر ستاد، پایبندی همه داوطلبان انتخابات و هواداران آن ها به موازین قانونی و اخلاقی را الزامی دانست و هشدار داد: با تبلیغات غیرقانونی، زودهنگام و تخریب کننده، چه در محیط اجتماع و چه در فضای مجازی برخورد می شود.

وی گستردگی کاربرد فضای مجازی را از پدیده های این دوره انتخابات توصیف کرد و با ابراز ناخرسندی از اننتشار آمار و اطلاعات غلط و سیاه نمایی برای جذب آرای بیشتر تصریح کرد: تمام فعالیت های اتخاباتی در استان رصد می شود و به کمک دستگاه قضایی، با تخلفات این حوزه مقابله و برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به شکل گیری رسمی ستادهای تبلیغاتی 3 نامزد ریاست جمهوری در استان خاطرنشان کرد: مهلت تبلیغات رسمی داوطلبان شوراها نیز ار 21 ماه جاری آغاز می شود و تا 27 همین ماه ادامه خواهد داشت.

دکتر ایرانی با بیان این که برخی افراد تصور می کنند با تخریب و حمله به دولت می توانند سبد آرای خود را پر کنند، ادامه داد: این قبیل رفتارها اثر معکوس دارد و بهتر آن است که نامزدها و طرفداران شان، توانایی ها و برنامه های خود را به مردم معرفی کنند و از سیاه نمایی و تخریب بپرهیزند. وی اضافه کرد: این بداخلاقی ها هرگز شایسته انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست و تنها باید با نقد صحیح برنامه های رقبا، به مردم برای انتخاب اصلح کمک کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی هم چنین از پیش بینی 1061 صندوق برای انتخابات شوراها و 1090 صندوق اخذ آرای ریاست جمهوری در این استان خبر داد و گفت: این آمار در دوره های پیشین به ترتیب، 1035 و 1072 صندوق بوده است.

دکتر ایرانی با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراهای 3 شهر بجنورد ،اسفراین و شیروان افزود: 187 شعبه الکترونیکی در بجنورد، 63 فقره در شیروان و 37 شعبه هم در اسفراین برای این منظور دایر خواهد شد. وی یادآور شد: 5 هزار و 489 نفر در استان داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که از این تعداد، 2 هزار و 327 نفر به عضویت 747 شورای روستایی و 118 نفر هم به عضویت 22 شورای شهری در می آیند.

وی وعده های غیرعملی و شعاری را سبب بی انگیزگی مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات دانست و در مقابل، رفتار صادقانه نامزدهای انتخابات را زمینه ساز حضور پرشور و حداکثری رأی دهندگان خواند و تصریح کرد: سوء استفاده از احساسات مردم به ویژه اقشار محروم و مستضعف در ایام انتخابات ممنوع است و ترویج قومیت گرایی برای جلب آرای مردم یا سوء استفاده از موقعیت مذهبی نیز جزو خطوط قرمز نظام محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به لزوم بی طرفی کامل تمام دست اندرکاران مجری یا ناظر بر انتخابات، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: برابر قانون، هرگونه دخالت نیروهای مسلح در انتخابات غیرقانونی و ممنوع است که البته با توجه به تأکیدات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، مشکلی بدین لحاظ در استان نداشته ایم.

دکتر ایرانی ادامه داد: امامان جمعه هم طبق بخشنامه اخیر حجت السلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، همانند همیشه نقش پدری خود را برای جلب مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی ایفا می کنند.

وی با یادآوری مشارکت 81 درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات دوره پیشین ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: با حاکم شدن فضای سالم تبلیغاتی و افزایش تدریجی شور و شوق انتخاباتی بین اقشار محتلف جامعه و تمهیدات مناسب ستاد انتخابات و همه دست اندرکاران در استان، درصد مشارکت در انتخابات 29 اردیبهشت بالاتر هم برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم چنین در این نشست، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص سرنوشت نامعلوم سرباز وظیفه اهل شهرستان مانه و سملقان که در حمله تروریستی به یگان مرزبانی مستقر در میرجاوه مجروح و ربوده شده است، توضیحاتی ارائه کرد. به گفته دکتر ایرانی، شهادت این مرزبان غیور و فداکار هنوز به اثبات نرسیده است و با توجه به یافته شدن بخشی از البسه نظامی و پوتین های این سرباز مجروح در اثر حمله تروریست های تکفیری-صهیونیستی، پیگیری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برای کسب اطلاعات موثق در این باره هم چنان ادامه دارد./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز