رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استان خراسان شمالی؛

تدبیر مدیریت ارشد استان برای بیمه منازل روستایی اقدامی مناسب بود

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۸:۴۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۹۰۹۰
تدبیر مدیریت ارشد استان برای بیمه منازل روستایی اقدامی مناسب بود
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اقدامات لازم جهت بیمه کردن تمامی واحدهای روستایی از تدابیر مناسب مدیریت ارشد استان خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، اسماعیل نجار اظهار داشت: تمام خانه های روستایی استان تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال از سوی استانداری بیمه هستند و بنابراین نگرانی بابت بازسازی منازل آسیب دیده وجود نخواهد داشت.

نجار افزود: در تلاش هستیم 200 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد  به هر خانوار زلزله زده اعطا نماییم .

وی تصریح کرد : علاوه بر آن نیز 50 میلیون ریال وام بلاعوض و 20 میلیون ریال وام معیشتی و همچنین در صورت نیاز به بازسازی و نوسازی تا سقف 120 میلیون ریال وام نیز پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدامات به منظور کاهش آسیب ها و نگرانی ها در وضعیت مشابه خواهد بود.

نجار با اشاره به وقوع زلزله در استان خراسان شمالی مطرح کرد: مسولان ارشد استان و نیروهای امداد رسان در ساعات اولیه حادثه حضور به موقعی داشتند و اقدامات و امکانات لازم را مهیا نمودند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استان خراسان شمالی گفت: میزان خسارات وارده در حال بررسی است و تا 48 ساعت آینده لیست مورد نظر جهت ارائه گزارش به دولت برای پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز تکمیل خواهد شد.

اسماعیل نجار افزود: لازم به ذکر است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوتاهترین زمان ممکن از اعتبارات داخلی خود جهت بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده استفاده خواهد کرد.

نجار ادامه داد: در حوادث غیر مترقبه بحث امداد و نجات اولین اقدام بعد از شناسایی محل آسیب دیده است و نخستین امدادگران مردم نجات یافته از محل حادثه هستند.

وی اشاره داشت: زلزله خراسان شمالی 2 نفر جانباخته و 400 مصدوم برجای گذاشت که 223 نفر از مصدومان سرپایی مداوا شدند و 177 نفر جهت مداوا به بیمارستان انتقال یافتند.

وی اظهار داشت:در حال حاضر 57 نفر از مصدومین به علت شکستگی و سایر جراحات در بیمارستان بستری هستند.

وی به آخرین وضعیت امداد رسانی مناطق حادثه دیده اشاره داشت و گفت: شورای مدیریت بحران استان در ساعات اولیه حادثه تشکیل شد و امدادگران به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی اشاره داشت: قطع گاز در 11روستا به دلیل پیشگیری از آتش سوزی و انفجار احتمالی پس از وقوع زلزله بود و خوشبختانه با انجام اقدامات لازم ظهر امروز  مشکل گاز این روستاها برطرف شد.

نجار با بیان اینکه مشکل آب و برق روستاهای آسیب دیده  نیز  برطرف شده است، افزود: مردم شریف استان نیز می توانند ایرادات کار را گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم از سوی ستاد بحران استان صورت پذیرد.

وی مطرح نمود: برای اسکان موقت و اضطراری چادر به‌اندازه کافی برای زلزله‌زده‌ها وجود دارد که بر اساس نیازسنجی بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم باید در نظر داشته باشند اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز این نوع حوادث را داشته باشند و به هنگام ساخت و ساز از مصالح استاندارد استفاده کنند و در مناطق با ضریب ایمنی بالا سکونت داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز