ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۲:۳۴:۵۹
کد خبر: ۵۶۴۴۲۱
ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان تشکیل شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استان خراسان شمالی گفت: با توجه به حساسیت مسئله ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در استان با حضور دستگاهها و سازمان های مربوطه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد حسین علی نیا در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: در حال حاضر بحث اسکان موقت مردم در این مناطق از موضاعات مهم است چرا که مراحل بازسازی منازل مسکونی زمانبر است.

علی نیا افزود:  جانمایی اسکان موقت باید به صورت کارشناسی باشد و اقدامات لازم جهت تامین امکاناتی همچون آب و برق صورت پذیرد. 

وی بیان داشت: بازسازی مناطق زلزله زده نیازمند برنامه ریزی دقیق است و بنابراین میزان آسیب ها و خسارات وارده باید به طور دقیق ارزیابی شود.

وی ادامه داد: مدیران بانک های استان نیز از آمادگی لازم جهت تسریع امور جهت ارائه تسهیلات مربوطه برخوردار است و در خصوص وام های تضمین زنجیره ای بر اساس دستورالعمل مربوطه توجیه پذیر هستند.

وی تصریح کرد: بیمه منازل روستایی تا سقف ۱۵ میلیون از سوی استان از اقدامات موثر بود و موجب دلگرمی و همچنین کاهش بخشی از نگرانی های آنان شده است.

علی نیا تاکید کرد: فرهنگ بیمه کردن منازل باید در سطح شهر ارتقاء یابد و اطلاع رسانی های لازم در این راستا صورت پذیرد. 

وی اذعان داشت: در بحث پوشش بیمه ای شرکت های بیمه ای تعلل نکنند و روند ارزیابی و پرداخت خسارت های وارده را تسریع نمایند.

علی نیا ضمن ابراز تاسف از حادثه زلزله ۵.۷ ریشتری شنبه شب بجنورد گفت: خوشبختانه با حضور به موقع دستگاهها و سازمان های مربوطه مباحث نجات، امداد رسانی، رسیدگی به مصدومین و مجروحین و ارائه خدمات به خوبی پیگیری شد و در چهارمین روز پس از حادثه با حضوز رییس بنیاد مسکن کلنگ بازسازی اولین واحد مسکونی در روستای قصر قجر زد و عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

علی نیا اشاره داشت: بیشترین میزان خسارت به واحدهای مسکونی در بخش گلستان شهر بجنورد بود که کارشناسان مربوطه جهت ارزیابی میزان خسارات به منازل سرکشی می کنند.

وی مطرح کرد: گزارشات حاصل جهت دریافت تسهیلات و وام بلاعوض به دولت ارسال می شود.

علی نیا تاکید کرد: اشکالات موجود در روند کار به صورت علمی و کارشناسی بررسی و موارد توصیه ای لازم به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

 

نظر شما