مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نیاز امروز جامعه بیان اعجاز قرآن کریم به زبان هنر است

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۲:۲۸:۰۶
کد خبر: ۵۶۵۴۸۱
نیاز امروز جامعه بیان اعجاز قرآن کریم به زبان هنر است
مدبرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی قرآن کریم در استان، گفت: نیاز امروز جامعه بیان اعجاز قرآن کریم به زبان هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام علی خادمی اظهار کرد: مثال جایگاه قرآن کریم در جامعه مانند خود خالق قرآن است و این کتاب با هیچ کتابی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه خداوند مادون عالم و قرآن راهنمای بشر در این دنیا است، ادامه داد: همانطور که خداوند را نمی توان با چیزی قیاس نمود، کتاب وی نیز با هیچ کتابی از نظر محتوا و اعجاز علمی قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: امام معصوم در روایات بر پناه بردن به قرآن کریم جهت حل مسائل فکری و فرهنگی تاکید کرده اند چرا که این کتاب الهی شافع و مشفع است.

مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی قرآن کریم را شافع روز قیامت توصیف کرد و افزود: انسان در عصر امروز بیشتر تشنه معارف قرآنی است و بشر در این دوره نیازهای جسمی خود را از طریق غریضه ذاتی برطرف نموده اما برای رفع نیازهای روحی که کمی پیچیده است باید به دنبال حقیقت برود.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: دلیل ارضای نیازهای روحی انسان، وجود روح خدایی در انسان است چرا که خداوند متعال آنگاه که از روح خود در انسان دمید، معرفت انسانی نیز تشنه دریافت حقیقت شد و از این رو پیامبران جهت راهنمای همین نیاز پیچیده انسان اعزام شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه البته قرآن ناطق یا همان اهل بیت نیز در این مسیر سعادت راهنمای بشرند، خاطرنشان کرد: تبعیت از امام زنده و قرآن می تواند روح تشنه انسان را از معارف الهی سیراب نماید.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به زنده کردن روح قرآن در جامعه اسلامی تاکید کرد و با مغتنم خواندن فرصت ماه مبارک و قدر دانی از برگزاری برنامه های قرآنی، گفت: به برکت انقلاب اسلامی حقیقت قرآن در جامعه زنده شده و امروز حضور اساتید، حافظان و قاریان قرآنی قابل قیاس با قبل انقلاب نیست.

حجت الاسلام خادمی با تاکید بر زنده کردن معارف و آموزه های قرآنی به زبان های مختلف از جمله زبان هنر، تصریح کرد: آحاد مردم جامعه نیازمند دریافت حقایق قرآنی هستند و از این رو به برکت انقلاب و خون شهداء باید هرچه بیشتر در راستای زنده کردن معارف قرآنی با برگزاری برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه های تخصصی قرآن کریم و غیره تلاش کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز