تأکید استاندار خراسان شمالی بر آغاز عملیات اجرایی باغ-موزه دفاع مقدس بجنورد

۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۳:۳۵:۴۲
کد خبر: ۵۶۷۶۶۹
تأکید استاندار خراسان شمالی بر آغاز عملیات اجرایی باغ-موزه دفاع مقدس بجنورد
استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان، بر آغاز عملیات احداث باغ-موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بجنورد تأکید کرد و گفت: این پروژه باید با بهره گیری متناسب از اعتبارات ملی و استانی، تکمیل و بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمدرضا صالحی در این نشست تصریح کرد: با توجه به ضرورت احداث باغ-موزه دفاع مقدس در استان و نیاز بودجه ای 80 میلیارد ریالی این طرح و شرایط تخصیص اعتبارات در کشور، لازم است یک چهارم این رقم از محل منابع ملی و اعتبارات بنیاد حفظ آثار کشور و سه چهارم باقیمانده هم از منابع استانی تأمین و جذب شود.

وی خواستار آن شد که این طرح طی بازه زمانی حداکثر 5 ساله تکمیل شود و در عین حال گفت: چنان چه سهم 20 میلیارد ریالی اعتبارات ملی پروژه تعریف شده در موعد مقرر تأمین شود، در مجموعه مدیریتی استان این آمادگی هست که طی 2 سال، این طرح به مرحله بهره برداری برسد. وی هم چنین از فرماندار شهرستان بجنورد خواست، هماهنگی بین دستگاهی برای استفاده بهینه از امکانات موجود در استان برای آغاز روند اجرایی این پروژه را به عهده گیرد.

مرکز فرهنگی و باغ-موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در زمینی به مساحت 10 هکتار واقع در بوستان "دوبرار" بجنورد احداث خواهد شد. ایجاد این مرکز از مصوبات برجامانده دولت سابق بوده که تاکنون هرگز از روی کاغذ فراتر نرفته بود اما اینک با تأکیدات استاندار و علیرغم تنگناها و محدودیدت های مالی دولت کنونی، به تدریج وارد مرحله اجرایی می شود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم تصریح کرد: اکنون همه باید فارغ از این که به چه کسی رأی داده اند، کمک کنند که دولت دوازدهم بتواند برنامه های خود را بر اساس اسناد و برنامه های توسعه ای بالادستی کشور نظیر سند چشم انداز 20 ساله، برنامه ششم توسعه و لوایح قانونی بودجه پیش ببرد.

مهندس صالحی با اشاره به این که امسال برای نخستین بار پس از ارتحال حضرت امام(ره) به دلیل تقارن ایام الله 14 و 15 خرداد با ماه مبارک رمضان، امکان اعزام سراسری کاروان های عزاداران به آستان مقدس ایشان میسر نیست، از همگان دعوت کرد در برنامه هایی که به همین مناسبت در مناطق مختلف استان تدارک دیده شده است، حضور گسترده داشته باشند.

این گزارش حاکیست، سرهنگ پاسدار امیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت ها و تأکیدات استاندار خراسان شمالی درخصوص اجرای مطلوب برنامه های مناسبتی مرتبط، گزارشی از روند تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، آموزش معارف دفاع مقدس برای کارکنان دولت و دانشجویان، اعزام کاروان های راهیان نور و چاپ کتب مختلف ارائه کرد.

در پایان این نشست، احکام صادرشده برای شماری از اعضای جدید شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به آنان اهدا شد./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز