مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛

طرح مبارزه با آفت ملخ در خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۳/۱۵ - ۱۳:۴۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۷۹۶۴
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، جواد رضایی گفت: با وجود اینکه امسال تاکنون در سطح اراضی استان مشکل آفت ملخ جدی نشده است اما به علت مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی این آفت در برخی مناطق به حالت طغیانی درآمده بود که با تشکیل اکیپ‌های کانون یابی و کانون کوبی در اسرع وقت مبارزه با این آفت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آلودگی به این آفت در سطح مزارع بجنورد بود، افزود: عملیات مبارزه با آفت ملخ تاکنون در سطح 500 هکتار از مزارع و مراتع استان انجام‌شده است.

رضایی گفت: سال گذشته بیشترین سطح آلوده به نوع ملخ مراکش بود که در صورت عدم مبارزه مناسب با این آفت سبب خسارت فراوان به محصولات کشاورزی می‌شود اما امسال این مشکل را ندارند و بیشترین نوع آلودگی به نوع ملخ بومی است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در چند روز آتی در بخشی از اراضی روستای حصار حسینی و چناران شاهد این آفت بودیم که با کانون یابی آفت و همچنین محلول‌پاشی و طعمه پاشی (سبوس همراه با سم توصیه‌شده توسط سازمان حفظ نباتات) از خسارت این آفت در حال پیگیری هستیم.

وی به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت و به‌منظور جلوگیری از بروز خسارت در باغات و مزارع خود به مرکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند

 

نظر شما