سازندگان و مهندسان ناظر نظام مهندسی در مسکن مهر گلستان شهر بجنورد پاسخگو باشند

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۹:۴۵:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۸۴۰
سازندگان و مهندسان ناظر نظام مهندسی در مسکن مهر گلستان شهر بجنورد پاسخگو باشند
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد مشکل سازه ای ندارند و باید سازندگان و مهندسان ناظر نظام مهندسی پاسخگو باشند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر علی رضا مصطفی زاده اظهار داشت: برآورد خسارت های وارد شده بر اثر زلزله 23 اردیبهشت ماه جاری انجام شده است و به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان ارسال شده است .

وی اضافه کرد : این خسارت ها توسط کارشناسان به ازای هر واحد 15 میلیون تومان براورد شده است.

دکتر مصطفی زاده با بیان اینکه اکثر واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد دچار خسارت شده است، خاطرنشان کرد: به غیر از بلوک های ساختمانی هر واحد به طور متوسط 20 درصد تخریب داشته است که بیشترین خسارت ها ترک و تخریب دیوار بوده است و انچه مهم است براساس اعلام مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در این ساختمانها خسارت سازه ای وجود نداشته است.

وی افزود: طی نامه ای برآورد خسارت واحد های گلستان شهر بجنورد به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان  ارسال شده است ولی هنوز هیچ دستورالعملی برای ترمیم و بازسازی از سوی مراجع ذیربط ابلاغ نشده است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیچ تخریبی به لحاظ سازه ای وجود نداشته است تعمیر و ترمیم واحدهای خسارت دیده باید توسط سازندگان این پروژه ها انجام شود .

دکتر مصطفی زاده با بیان اینکه در پروسه اجرای پروژه مسکن مهر ، راه و شهرسازی فقط بر روند تخصیص اعتبارات بانکی نظارت داشته است، تصریح کرد: اینکه این واحدها تا حدودی تخریب شده است باید سازندگان و ناظران نظام مهندسی پاسخگو باشند.

وی افزود: ما نیز در خصوص علل تخریب این واحد ها و بررسی این موضوع با سازندگان و مهندسان ناظر این پروژه ها مکاتباتی برای استهمال اقساط بانکی و ودیعه مسکن این واحدها پیشنهادات لازم را به بانک مسکن کشور داشته ایم که در دست پیگیری است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز