معاون استاندار :

بهره وری از ظرفیت های بومی مورد تاکید هیات تجاری آلمانی است

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۲:۵۷:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۵۶۵
بهره وری از ظرفیت های بومی مورد تاکید هیات تجاری آلمانی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: بهره وری از ظرفیت های بومی استان مورد تاکید هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در نشست مشترک هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمانی با تجار و بازرگانان استان اظهار داشت: این هیات تجاری به منظور شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل استان در شهرستان های مختلف حضور یافت و مناطق مستعد سرمایه گذاری استان مورد بررسی  این هیات قرار گرفت.

دلپسند تاکید کرد: هیات تجاری و بازرگانی آلمانی بلافاصله پس از حضور در استان به سه گروه در بخش های مختلف انرژی، کشاورزی و همچنین بخش اقتصادی و بازرگانی تقسیم و از مناطق مختلف استان متناسب با ظرفیت های موجود بازدید به عمل آوردند.

وی با اشاره به بازدید هیات آلمانی از 18 الی 20 پروژه ی استانی، مطرح کرد: عمده این بازدیدها از پروژه های استانی در بخش های مختلف محصولات و ماشین آلات کشاورزی، صنایع، گردشگردی، گیاهان دارویی، و بخش های مرتبط با مباحث حمل و نقل، راه آهن و عمران شهری بوده است.

دلپسند تصریح کرد: این هیات پس از بررسی و بازدید از ظرفیت های استان با عزیمت به آلمان نتایج خود را برای بررسی وبخش حقوقی و مالی پروژه های مد نظر خود به سایر اعضاء خود ارائه خواهند داد تا آنان در آینده ای نزدیک با حضور در استان بحث اجرایی نمودن این پروژه ها را آغاز نمایند.

وی اشاره داشت: پروژه های مورد توافق استان و هیات آلمانی در سه بازه ی زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عملیاتی خواهند شد و به عنوان مثال بازاریابی، دسته بندی و فروش محصولات کشاورزی در بازه ی زمانی کوتاه امکان پذیر است و این در حالی است که پروژه های عمرانی و نوسازی نیازمند بازه زمانی طولانی است.

دلپسند خطاب به بازرگانان و تجار استان حضور این هیات تجاری را در استان مغتنم برشمرد و گفت: همراه با حضور دولت به منظور تامین زمین و زیرساخت هایی همچون آب، برق و گاز بخش خصوصی نیز باید برای بهره مندی از فرصت به وجود آمده اهتمام لازم را داشته باشد تا زمینه رشد و توسعه استان در زمینه ها مختلف تجاری و بازرگانی فراهم شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم استان خراسان شمالی به عنوان قطبی فعال و پویا در زمینه تجارت و بازرگانی با کشور آلمان در صحنه ی سرمایه گذاری مشترک حضور یابد.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه ی مشترک در۹ ماده برای همکاری مشترک اتاق بازرگانی استان وطرف آلمانی به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز