صنعت گردشگری یکی از اولویت های توسعه استان

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۲:۳۵:۱۵
کد خبر: ۵۷۵۰۹۸
صنعت گردشگری یکی از اولویت های توسعه استان
محمد حسین علی نیا در دومین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری، اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از اولویت ها برای توسعه استان است و این بخش به علت اتکا بر درآمدهای داخلی و بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های استان یکی از مهمترین جلوه های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: صنعت گردشگری یکی از بخش‌های مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

علی نیا با اشاره به تاکیدات شورای توسعه و برنامه ریزی و همچنین کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مبنی بر ارائه پروژه های اولویت دار برای تامین اعتبارات لازم، افزود: در این راستا پروژه های مورد نظر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر اساس اولویت بندی احصا و به ستاد مقاومتی استان معرفی شد.

وی ادامه داد: جشنواره ها و همایش ها مرتبط با حوزه ی گردشگری به منظور توسعه و تقویت این بخش باید در زمان درست و به موقع برگزار شود و تمام بخش‌های مرتبط با این صنعت، با هم همکاری و مشارکت داشته باشند.

علی نیا در ادامه به توجه وزارت راه بر  زیبا سازی و حفظ مبلمان جاده ای اشاره داشت و گفت: برخی جاده ها و راههای دسترسی محلی دارای ظرفیت های گردشگری با محوریت ها ی مختلف همچون کشاورزی و صنایع دستی هستند و بنابراین این موضوع می تواند عامل موثری در جذب گردشگر  باشد که باید مورد توجه مسولین ذی ربط این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: توانمندی های استان در حوزه گردشگری باید به خوبی نمایش داده شود و بهره مندی از ظرفیت صدا و سیما برای تحقق این موضوع در سطح کشور و عرصه های بین المللی بسیار موثر است.

علی نیا در ادامه سخنان خود بر افزایش سطح آگاهی مدیران استانی نسبت به جاذبه های گردشگری استان تاکید کرد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و تاکید بر کسب تمهیدات لازم توسط همه دستگاه های مسئول ،گفت: تلاش داریم 12 کیلومتر از محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به گلستان در تابستان زیر بار ترافیکی برود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز