جلسه توجیهی اجرای طرح گروهی آبیاری نوین در روستای آق تپه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۱۰:۳۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۶۷۰۰
جلسه توجیهی اجرای طرح گروهی آبیاری نوین در روستای آق تپه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد برگزار شد
جلسه توجیهی اجرای طرح گروهی آبیاری نوین روستای آق تپه با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، مجری طرح آبیاری تحت فشار و جمعی از بهره برداران روستای آق تپه در مدیریت جهاد کشاورزی بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهندس محمودابادی اظهارداشت:  اجرای طرح های گروهی آبیاری نوین  با توجه به مزایای زیاد آن از اولویتهای کاری جهاد کشاورزی این شهرستان است.

مهندس اسماعیل محمودآبادی گفت: با توجه به بحران کمبود آب ، یکی از راه های مصرف بهینه آب  استفاده ازطرح های آبیاری  نوین است که  در سالهای اخیر مورد توجه و حمایت جدی دولت قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد : طرح های گروهی آبیاری نوین با هدف افزایش راندمان تولید ، مدیریت صحیح مزرعه و مدیریت مصرف آب و نهاده های کشاورزی صورت گرفته و دولت تسهیلات  مناسبی در این بخش بصورت بلاعوض به کشاورزان اختصاص داده  است .

وی در خصوص میزان حمایت دولت از این طرح خاطر نشان کرد: دولت ۸۵ درصد از هزینه های اجرای این طرح را پرداخت خواهد کرد و 15 درصد نیز سهم بهره برداران است.

مهندس محمودآبادی گفت: باید از حمایتهای خوب دولت در اجرای این گونه طرح ها استفاده کنیم و این مستلزم مشارکت و همکاری خوب بهره برداران است  تا بتوانیم در مصرف بی رویه آب  این نعمت خدادادی جلوگیری کنیم و هم راندمان تولید را بالا ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: روستای آق تپه با توجه به مستعد بودن منطقه و هم داشتن کشاورزی خوب ، بهترین موقعیت را برای اجرای این طرح دارد.

مجری طرح آبیاری نوین جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد نیز گفت: روستای آق تپه بعد از روستای کلانتر و قتلیش سومین روستایی است که طرح گروهی آبیاری نوین در آن اجرا می شود.

مهندس رسول شمسی گفت: برای اجرای این طرح در روستای آق تپه، پرونده تشکیل شده و جهت تامین اعتبار،  از محل اعتبارات بند"د" تبصره 4 قانون بودجه سال 95(فاز 2)  به سازمان جهاد کشاورزی معرفی گردیده است.

وی میزان مبلغ کل اعتبار مورد نیاز این طرح را 19 میلیاردو 970 میلیون ریال ذکر کرد که 85 درصد این مبلغ کمک بلا عوض دولت و 15 درصد آن مشارکت بهره برداران می باشد.

وی افزود: در این طرح 172 هکتار از اراضی روستای آق تپه به سیستم آبیاری بارانی کلاسیک مجهز خواهد شد.

مهندس شمسی از بهره برداران خواست تا در راستای تسریع در اجرای این طرح همکاری و مشارکت همه جانبه داشته باشند تا زمینه استفاده بهتر از منابع آب و خاک را در روستای خود فراهم کنند.

در پایان این جلسه بهره برداران روستای آق تپه ضمن استقبال ازاجرای این طرح به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز