نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ غدیر باید برای نسل امروزی تبیین شود

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۲:۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۶۱۸
فرهنگ غدیر باید برای نسل امروزی تبیین شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این جلسه با بیان اینکه همه سرمایه های ما از غدیر نشأت می گیرد، بر بازخوانی و نوخوانی فرهنگ غدیر و تلاش بیشتر برای تبیین این فرهنگ به نسل امروزی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه غدیر، شناسنامه ما و همچنین سرمایه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، افزود: وظیفه ماست تا فرهنگ غدیر را به نسل امروز معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که فرزندان ما به غدیر افتخار کرده و با آگاهی و تسلط کامل بتوانند در برابر شبهات موجود در این زمینه پاسخ‌های مناسب و مستدل داشته باشند.

وی برگزاری برنامه سینمایش، راهپیمایی و اطعام در روز غدیر را از جمله تجربه های مثبت استان به مناسبت روز غدیر اعلام کرد و افزود: اجرای اینگونه برنامه ها و به خیابان آوردن غدیر به صورت عملی در روز جشن و سرور و اجرای شادی های بدون گناه، فرصت مناسبی برای معرفی این فرهنگ است.

امام جمعه بجنورد، خواستار اجرای این برنامه ها در شهرستان ها و همچنین در مرکز استان شد و گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ غدیر را به درستی تبیین کنیم، بسیاری از مسایل و اختلافات حل می شود.

وی با تأکید بر انسجام و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول در این زمینه، افزود: باید خروجی فعالیت دستگاه‌های مختلف افزایش بصیرت و معرفت اقشار مختلف مردم نسبت به غدیر و موضع امامت و ولایت باشد.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است، گفت: یکی از اولویت های بنیاد بین المللی غدیر، تمرکز بر روی برنامه های دهه امامت و ولایت است.

وی هدف از تشکیل این جلسات را برنامه ریزی برای اجرای بلندمدت برنامه های ویژه غدیر اعلام کرد و افزود: بنا داریم در این حوزه بر اساس سیاست های بنیاد بین المللی غدیر برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم.

فرخنده، سیاست بنیاد بین المللی غدیر که نهادی غیردولتی است را تبیین و ترویج فرهنگ غدیر، توجه دادن افکار مسلمانان به سمت فرهنگ غدیر و شناسایی و حمایت جدی از استعدادهای خلاق در جهت معرفی واقعه غدیر اعلام کرد و افزود: ریاست نمایندگی بنیاد غدیر در استان ها بر عهده امام جمعه مرکز استان هاست.

برنامه هایی از جمله تجلیل از خادمان و غدیر و سادات، راه اندازی کاروان های شادی در شهرستان ها، سفره های غدیر و سفره های ولایت و اطعام، خطبه خوانی، مراسم و محافل قرآنی، استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی برای تبیین فرهنگ غدیر از سوی اعضاء حاضر در جلسه پیشنهاد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز