مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی؛

نزدیک به نیمی از زندانیان خراسان شمالی مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۹:۴۷:۴۱
کد خبر: ۵۷۸۰۵۴
نزدیک به نیمی از زندانیان خراسان شمالی مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: 95.6 درصد از زندانیان استان را مردان و مابقی را زنان تشکیل میدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، پژمان پروین در نشست خبری اظهارداشت:74 درصد از زندانیان استان متاهل و 26 درصد مجرد بوده  و بیشترین فراوانی جمعیت در زندانیان استان در سن جوان است.

وی ادامه داد: 1.5 درصد از جمعیت زندانیان استان نیز مطلقه هستند.

پروین یادآورشد:در این استان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 190 نفر در زندان به سر می برند که این رقم در سطح کشور 275 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

وی افزود:جمعیت زندانیان در این استان از میانگین کشوری پایین تر است.

 پروین با اشاره به اینکه ارتکاب جرم ارتباط مستقیم با سطح سواد انسان دارد ادامه داد: سطح تحصیلات بیش از 95 درصد از زندانیان استان دیپلم و یا زیر دیپلم است.

وی خاطرنشان کرد: علت حبس 42 درصد از زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر و 27 درصد سرقت است و 12 درصد نیز جرائم علیه اشخاص دارند.

وی ادامه داد: 88 درصد از زندانیان استان محکوم و 12 درصد متهم هستند که نسبت زندانیان متهم در سطح کشور به طور میانگین 25 درصد است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در سال 95 شمار زندانیان در استان به نسبت سال ماقبل 10 درصد کاهش یافت و این نشان از رویکرد کاهش جمعیت کیفری در استان دارد.  

پژمان پروین اظهارداشت: علت حبس سایر زندانیان نیز سایر جرائم است.

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز