در مراسمی از غلامرضا ترانه بعنوان پدر فوتبال خراسان شمالی و پیشکسوتان فوتبالی تقدیر شد

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۴:۰۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۴۶۶
در مراسمی از غلامرضا ترانه بعنوان پدر فوتبال خراسان شمالی و پیشکسوتان فوتبالی تقدیر شد
بمناسبت قدردانی از زحمات 60 ساله غلامرضا ترانه در عرصه فوتبال دیدار دوستانه بین پیشکسوتان فوتبال بجنوردی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، با برگزاری دیداری دوستانه فوتبال در بجنورد از زحمات غلامرضا ترانه، پیشکسوت فوتبال خراسان شمالی تجلیل شد.
غلام رضا ترانه ، متولد 1308 با 88 سال سن می باشد که اکثر بازیکنان مطرح در خراسان شمالی بعنوان شاگرد و زیر نظر این پیشکسوت پیشرفت کرده اند.
از جمله افتخارات دهه چهل و پنجاه غلامرضا ترانه می توان به ده بار قهرمانی در لیگ خراسان بزرگ اشاره کرد.
این پیشکسوت در عرصه مربیگری پایه گذار فوتبال امید در بجنورد و موسس باشگاه شاهین بجنورد بوده است که سال ها بعنوان مربی ، سرمربی و سرپرست فعالیت داشته است.
امیر حسین محمدی ، چهره شاخص ورزش کشتی در کشور ، جهت تقدیر از زحمات غلامرضا ترانه در عرصه ورزشی حضور داشت.
در این مراسم از غلامرضا ترانه بعنوان پدر فوتبال خراسان شمالی و پیشکسوتان فوتبالی تقدیر شد.
مراسم تقدیر از زحمات پدر فوتبال خراسان شمالی با برگزاری دیدار دوستانه بین تیم پیشکسوتان (الف) و تیم پیشکسوتان (ب) پایان یافت.
جعفر زاده رئیس هیئت فوتبال همچنین از فعالیت 16 مدرسه مجاز فوتبال در استان خبر داد.
رئیس هیئت فوتبال خراسان شمالی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به تعداد مدارس فوتبال مجاز به فعالیت در خراسان شمالی گفت: در راستای ثبت نام علاقه مندان به ورزش فوتبال در خراسان شمالی در فصل تابستان ، تعداد 16 مدرسه فوتبال دارای مجوز وجود دارد که تعداد 4 تیم در مرکز استان وجود دارد.
حسین جعفرزاده ادامه داد: در بجنورد ، مدرسه فوتبال پرسپولیس و سرخ پوشان و استقلال نوین و آلاداغ وجوددارد و باشگاه های مجاز به فعالیت در شهرستان های خراسان شمالی ، باشگاه های ، استقلال ، پرسپولیس ، ابومسلم هستند که تبلیغات و جذب بازیکنان توسط باشگاه صورت می پذیرد.
رئیس هیئت فوتبال خراسان شمالی با اشاره به مدارس فوتبال مجاز به فعالیت در شهرستان های خراسان شمالی گفت: در شیروان مدارس فوتبال پیشگامان ، سیاه جامگان ، هم نام سپاهان و گلستان ثامن ، در اسفراین مدرسه فوتبال گل و برگ سبز ، در جاجرم مدرسه فوتبال گوهر کویر و در مانه و سملقان مدرسه فوتبال نادری و صابری وجود دارد و این ها تیم هایی هستند که در سطح استان دارای مجوز از هیئت فوتبال بوده و به بجز تیم ها و مدارس فوتبال نام برده شده ، هرمدرسه فوتبال دیگری که در حال فعالیت است بصورت غیر قانونی اقدام به تاسیس مدرسه یا تیم کرده است و هیئت فوتبال خراسان شمالی هیچ مسئولیتی در قبال ثبت نام کنندگان در مدارس فوتبال غیرمجاز نخواهد داشت و با این مدارس برخوردهای جدی صورت می گیرد.
وی با اشاره به کمبود مدارس فوتبال برای بانوان علاقه مند گفت: متاسفانه در بخش بانوان تنها یک مدرسه فوتبال وجود دارد که این مدرسه در مرکز استان وجود داشته و در شهرستان های خراسان شمالی مدارس فوتبال بانوان وجود ندارد.
حسین جعفرزاده در خصوص استعداد یابی در مدارس فوتبال گفت: کمیته جوانان و استعداد یاب در مدارس فوتبال دارای مجوز در حال فعالیت است که بجز وظیفه استعداد یابی و پرورش بازیکنان بر کار مدارس فوتبال ، برگزاری فستیوال ها ، بازدید و سرکشی از مدارس فوتبال ، ارائه سرفصل برای تمرینات مدارس فوتبال از جمله وظایف این کمیته می باشد.
وی گفت: بایستی در تیم های فوتبال استان به میزان هر 25 نفر بازیکن ، حداقل یک مربی با مدرک c آسیا وجود داشته باشد و در فوتسال ، در هر 15 نفر ، یک مربی حداقل دارای سطح یک آسیا وجود داشته باشد.
حسین جعفرزاده در خصوص مقاطع سنی بازیکنان جذب شده در مدارس فوتبال و فوتسال خراسان شمالی گفت: در این مدارس رده های سنی بازیکنان ، 11 سال ، 12 سال ، 13 سال ، 14 سال و 17 سال وجود دارد و در تمامی مقاطع استعداد یابی ها صورت می پذیرد که به مدارس و فستیوال های کشوری معرفی شوند.

رئیس هیئت فوتبال خراسان شمالی گفت: شروع فعالیت مدارس فوتبال به طور رسمی از10 تیرماه آغاز شده است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به مدارس فوتبال دارای مجوز نسبت به ثبت نام در فصل تابستان اقدام کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز