استان خراسان شمالی معطر به عطر حرم رضوی می شود

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۱۶:۰۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۲۱۴۶
استان خراسان شمالی معطر به عطر حرم رضوی می شود
باب الرضا (ع) نهم تا 13 مرداد ماه سال 1396 میزبان خدام رضوی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،  هاشم شیرازیان توجه به فرهنگ رضوی و تبیین سیره امام رضا (علیه السلام ) را بسیار مهم،  ارزشمند و اساس کار خواند و خواست در اجرای برنامه های دهه کرامت، نشر فرهنگ رضوی و فراهم ساختن زمینه های شناخت بیشتر آن امام همام فراهم شود.

وی توجه به شخصیت علمی و دینی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را مورد توجه قرار داد و ضمن اهمیت به برگزاری مراسم ویژه بانوان در این راستا، به اجرای طرح زیر سایه خورشید در سال های گذشته اشاره کرد و آن را موفق و ارزشمند خواند.

شیرازیان در ادامه محور برنامه ریزی  و بزرگداشت  دهه کرامت را برنامه های مردمی و عمومی عنوان کرد و در این باره گفت:  طرح زیر سایه خورشید  ضمن ایجاد فضای معنوی  بین عموم مردم، توانسته ارتباط قلبی و انس و اشتیاق به امام هشتم (علیه السلام) را بسط دهد که لازم است با در نظر گرفتن برنامه های معرفت شناسی و آموزش مبانی دینی به این مهم غنای فکری و محتوایی بخشیده شود.

محمد اکبر زاده، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی نیز در این جلسه با برشمردن فعالیت های این دفتر در نقاط مختلف  استان از بدو تأسیس تا کنون، گفت: این نهاد ضمن اجرای برنامه ها و فعالیت های حمایتی از اقشار مختلف مردم، اجرای پروژه های رفاهی و فرهنگی در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم و روستایی را در اولویت کار خود قرار داده  و در این خصوص نیز تفاهمنامه های همکاری و اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه امروز  دشمن از  فقر مردم علیه نظام جمهوری اسلامی و این مرز و بوم بهره می برد و  امنیت فکری و فرهنگی آن را به مخاطره انداخته، رفع این مهم را چه فقر مادی و اقتصادی، چه فرهنگی و اجتماعی  مورد توجه قرار داد.

اکبرزاده، تطبیق فعالیت ها بر اساس مسجد محوری را از اهم برنامه های این نهاد عنوان کرد و افزود:  با همکاری کانون های مسجد درصددیم تا طرح خادمیاران  رضوی را در استان اجرا کنیم و تاکنون نیز  500 خادمیار فعال  در مناطق استان و از اقشار مختلف و متخصصین  و فعالان فرهنگی اعلام آمادگی کرده و مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند.

گفتنی است؛ خراسان شمالی از تاریخ 9 تا 13 مرداد سال جاری همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد ثامن الحجج (علیه السلام) میزبان خدام رضوی است که اطعام و اهداء بسته های فرهنگی، عیادت از بیماران، دیدار با مددجویان کانون اصلاح و تربیت و  حضور در جمع عمومی مردم شهرها و روستاهای استان از اهم برنامه های خدام در استان خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز