در دومین روز از هفته پهلوانی:

نشست صمیمی جامعه ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۴:۵۰:۲۹
کد خبر: ۵۸۴۳۱۶
نشست صمیمی جامعه ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد برگزار شد
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان ، معاونین و جمعی از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی با آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، نشست صمیمی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان ، معاونین ، جمعی از کارکنان و اعضای هیئت ورزش های پهلوانی با آیت الله یعقوبی امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته پهلوانی برگزار شد.
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این نشست صمیمی که صبح امروز برگزار شد گفت: واژه قهرمان و پهلوان تفاوتهای فراوانی با هم دارد و نمونه بارز پهلوان در تاریخ اسلام حضرت علی (ع) است که علاوه بر قهرمانی به صفت پهلوانی نیز نائل شده است.

امام جمعه بجنورد اولین نشانه پهلوان را تسلط بر نفس دانست و گفت: هر کسی برای خدا کار کند و برای خدا خود را کوچک نماید خدا نیز در عرصه های مختلف او را دربین مردم بزرگ و پهلوان خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تاکید بر مطالعه و آشنایی بیشتر جوانان با سیره و شخصیت حضرت علی (ع) به عنوان اول پهلوان تاریخ اسلام گفت: روح فرهنگ پهلوانی را باید در شخصیت و زندگی حضرت علی (ع) پیدا کرد که در جنگ خندق علاوه بر شکست عمر بن عبدود بر نفس خود نیز پیروز و غلبه کرد.

آیت الله یعقوبی در این نشست که در دومین روز از هفته پهلوانی برگزار شد فتوت و جوانمردی را از جمله خصائل برجسته ورزشکاران عنوان کرد و گفت: واژه فتی و جوانمردی بارها در قرآن کریم تکرار شده است که این نشان دهنده جایگاه خطیر این صفت در جامعه است.
وی پیوند دادن ارزش با ورزش را از جمله وظایف اصلی جامعه ورزش و جوانان عنوان کرد و تاکید کرد: در کنار ترویج ورزش قهرمانی و همگانی روحیه پهلوانی و فتوت نیز در فضاهای ورزشی باید توسعه پیدا کند و فضاهای ورزشی نقش به سزایی در این خصوص دارند.
وی خاطر نشان کرد: پاسداشت روحیه پهلوانی و ترویج فرهنگ فتوت و جوانمردی مختص به دستگاه و ارگان خاصی نیست و همه مسئولان باید در هر جایگاه و شغلی تلاش کنند تا این صفات حسنه د رجامعه توسعه پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز