معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی؛

اجلاس استانی نماز برگزار خواهد شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۴:۴۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۸۵۰۴
اجلاس استانی نماز برگزار خواهد شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت : اجلاس استانی نماز با محوریت فضای مجازی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در نشست شورای راهبردی اقامه نماز استان اظهار داشت: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری فضای مجازی دو فرصت و یک خطر را به دنبال دارد و بنابراین ما باید از فرصت های این فضا به عنوان یک وسیله  ارتباطی وسیع و سریع برای گسترش و ترویج مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ غنی و نورانی نماز بهره مند شویم.

دلپسند تاکید کرد: محتوای برنامه های فضای مجازی و ایجاد کانال و پایگاه های اطلاع رسانی مرتبط جهت انتشار این اطلاعات از موضوعات مورد توجه شورا و ستاد اقامه نماز استان است و به منظور تاثیر و ماندگاری بیشتر در مسیر برنامه ریزی و انجام مقدمات کار از نقطه نظرات صاحبان اندیشه و متولیان امر در عرصه فرهنگ بهره مند خواهیم شد.

دلپسند در ادامه به نقش موثر آموزش و پرورش در شکل گیری تربیت و باورهای دینی اشاره داشت و افزود: مدرسه با بهره مندی از عوامل مختلفی همچون محتوای دروس دینی و رفتارهای تربیتی و آموزشی معلمان نقش بسیار برجسته ای در شکل گیری شخصیت افراد دارد، بنابراین می توان مبناء اصلی سرمایه گذاری در حوزه مسائل فرهنگی جامعه را آموزش و پرورش دانست.

وی بیان داشت: ترویج معروفات موجب به حاشیه رفتن منکرات در جامعه خواهد شد و بنابراین معروفات و نیازهای جامعه باید با محتوایی مناسب، شیوا و رسا و به دور از تکرار و روزمرگی و متناسب با جامعه هدف در تمامی نهادها، ادارات و دستگاههای اجرایی به ویژه آموزش و پرورش نشر داده شود.

وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی به ویژه توجه به مسئله اقامه نماز در ادارات تنها معطوف به محیط اداره نیست و بلکه خانواده های کارکنان و کارمندان نیز باید به عنوان جامعه هدف مورد قرار گیرد.

محمود دلپسند با تاکید بر اینکه رویکرد ما باید در برخورد با مباحث و فعالیت های فرهنگی تشویقی باشد، افزود: از سوی ستاد اقامه نماز استان عملکرد دستگاههای اجرایی در بحث اقامه نماز مورد ارزیابی قرار گرفت و از دستگاه های برتر در اجلاس استانی نماز تقدیر خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز