با راه اندازی واحد دوم پتروشیمی خراسان ظرفیت تولیدی این کارخانه به دو برابر افزایش می یابد

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۲۳:۲۹:۱۶
کد خبر: ۵۸۹۰۲۷
با راه اندازی واحد دوم پتروشیمی خراسان ظرفیت تولیدی این کارخانه به دو برابر افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین تاپیکو از احداث واحد اوره و آمونیاک دوم در پتروشیمی خراسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدحسن پیوندی در حاشیه بازدید از فعالیت پتروشیمی خراسان همزمان با آغاز سومین دهه از فعالیت این مجتمع در بجنورد گفت: با احداث واحدهای مشابه در پتروشیمی خراسان، ظرفیت تولیدی این شرکت به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

پیوندی خاطرنشان کرد: این طرح که هم اکنون کارهای مهندسی اولیه و اقتصاد سنجی آن انجام شده است در صورت تصویب در هیات مدیره شرکت پتروشیمی خراسان در مدت 4 سال قابلیت ساخت و راه اندازی دارد.

پیوندی گفت: همزمان با ساخت این واحد، در صورت تکمیل پروژه تصفیه صنعتی فاضلاب شهر بجنورد توسط وزارت نیرو و انتقال آن به مجتمع پتروشیمی خراسان، طرح پروپلین این مجتمع نیز می تواند اجرایی شود.

پیوندی گفت: در سفر اخیری که برای پیگیری فاینانس پروژه پالایشگاه سیراف به کره داشتم، مذاکرات جداگانه‌ای را با شرکت چیودای ژاپن، دایلیم و هیوندای کره انجام دادم و در تلاش هستیم تا فاینانس طرح توسعه پتروشیمی خراسان را از محل خط فاینانس 8 میلیارد دلاری صنایع کشور در کره تامین کنیم.

پتروشیمی خراسان در 15 کیلومتری بجنورد سالانه توان تولید حدود یک میلیون اوره ،ملامین و آمونیاک را دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین همچنین با تاکید بر ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، جذب حدود ۳۰ نخبه دانشگاهی را در هلدینگ تاپیکو از برنامه این هلدینگ برای تربیت نیروی انسانی ماهر در صنعت پتروشیمی عنوان کرد.

گفتنی است در سفر رییس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی کلنگ اغاز عملیات اجرایی طرح پروپلین با دستور رییس جمهور به زمین زده شده بود که در ادامه بنا به مشکلاتی از جمله کمبود منابع آب در منطقه، این طرح متوقف شد

 

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز