حفاظت از منابع آب تنها با مدیریت درست محقق می شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۱۰:۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۹۱۹۰۳
حفاظت از منابع آب تنها با مدیریت درست محقق می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: حفاظت کیفی منابع آب نیازمند تدوین و اجرایی شدن برنامه‌های موثری است که آثار آن قابل مشاهده باشد و این امر با مدیریت درست محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمد حسین علی نیا در کمیته حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت:آب جایگاه حیاتی دارد اما باید توجه بیشتری به حفظ کیفیت منابع آب شود.

وی ادامه داد: مدیریت منابع آب باید منطبق با سیاست حفاظت منابع آب دنبال و پیگیری شود و اگر در این مسیر مشکل یا چالشی وجود داشت با هم فکری و هم افزایی حل شود.

علی نیا تصریح کرد: برای  مدیریت منابع آب در استان، استفاده از روش‌های علمی در آبیاری و توزیع آب آشامیدنی ، بهداشت و صنعت ضرورت دیگر مدیریت منابع آب است.

وی افزود:اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از منابع آب آشامیدنی و اتخاذ تصمیم در رابطه با بحران های ناشی از آلودگی منابع آب و چگونگی مقابله با آنها نیز از رویکرد کمیته حفاظت از منابع آب است.

علی نیا خاطرنشان کرد:محدودیت منابع آب و توزیع فصلی نامناسب بارندگی دال بر این است که بایستی منابع آبهای موجود سطحی و زیرزمینی را به خوبی شناسایی و مطالعه کرده و با برنامه ریزی دقیق ، بهره برداری صحیح از آنها صورت گیرد.

گفتنی است در این کمیته شرکت آب منطقه ای استان گزارشی در باب تهیه ایمنی آب شرب و شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز گزارشی در خصوص آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق روستایی را ارایه د ادند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز