رییس اداره قرآنی اوقاف خراسان شمالی:

خبرنگاران در نوک پیکان جنگ نرم با دشمنان قرار دارند

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۶:۳۸:۰۸
کد خبر: ۵۹۸۰۹۹
خبرنگاران در نوک پیکان جنگ نرم با دشمنان قرار دارند
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: خبرنگاران همواره در نوک پیکان جنگ نرم با دشمن قرار داشته و با هدف کاهش آسیب‌پذیری این رسالت خطیر را با تلاش مضاعف به دوش کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری رسا در استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه اهالی رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند الگویی صادق برای مردم جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید کوشش کنند اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم می‌گذارند صحیح، دقیق و معتبر باشد، اضافه کرد: در جامعه امروز نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ به‌گونه‌ای که مقابله با تهاجم فرهنگی و خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان به‌واسطه خبرنگاران صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا تصریح کرد: خبرنگاران همواره در نوک پیکان جنگ نرم با دشمن قرار داشته و با هدف کاهش آسیب‌پذیری این رسالت خطیر را با تلاش مضاعف به دوش کشیده‌اند.

وی خبرنگاری را حرفه‌ای مقدس و شرافتمندانه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش فعالان عرصه خبر که لحظه‌لحظه‌های زندگی خود را صرف انتشار اخبار درست و دقیق می‌کنند شایسته تجلیل بوده و انتخاب روزی به‌عنوان روز خبرنگار بیانگر ارزش و اهمیت این حرفه در جامعه است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه حضور در این عرصه تنها با عشق ممکن است، اظهار کرد: اصل کار رسانه باید بیدار و روشن کردن مردم باشد که در این راستا ضروری است نیت پاک بوده و از دروغ، تهمت و افترا پرهیز شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل مقدسی است، اضافه کرد: خبرنگار دارای مسؤولیت خطیری بوده و این شغل مقدس با هیچ رسالت دیگر قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام صالحی نیا افزود: از آنجا که مسؤولیت یک خبرنگار انعکاس مشکلات و دردهای مردم است این وظیفه مهم یک امانت الهی محسوب می‌شود که خبرنگار باید در حفظ و نگهداری و انتقال آن نهایت کوشش را داشته باشد.

وی اظهار کرد: خبرنگار نقش واسطه مردم با مسؤولان و بالعکس را ایفا می‌کند و جالب آنجا است که اگرچه بیان مشکلات مردم کار روزانه خبرنگاران است؛ اما در هنگام بازگو کردن مشکلات خود گویی دچار فراموشی شده و حاضر نیستند زحمات خود را به بهایی بفروشند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا یاد شهدای خبرنگار را گرامی داشت و گفت: از آنجا که نقش یک خبرنگار همچون چشم و گوش رسانه و مردم است؛ چه‌بسا جان خود را همچون شهید صارمی در این راه مقدس و حین انجام وظیفه فدا کنند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه اظهار داشت: از خصوصیات یک خبرنگار خوب می‌توان به حق‌طلبی، نگاه موشکافانه و سرعت و تلاش برای جذب مخاطب اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز