معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

توان مالی ومدیریتی متقاضیان سرمایه گذاری بررسی می شود

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۳۰:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۶۰۷
توان مالی ومدیریتی متقاضیان سرمایه گذاری بررسی می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: اهلیت، توان مدیریتی و توان مالی متقاضیان سرمایه گذاری در استان باید به طور دقیق بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در پنجمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار داشت: عدم توجه به این موارد موجب هدر رفت هزینه و زمان می شود و بنابراین دستگاههای تخصصی و دستگاههای نظارتی باید علاوه بر بررسی بحث توجیهی فنی اقتصادی در فرآیند انجام کار نیز نظارت های لازم را داشته باشند.

دلپسند تاکید کرد: افرادی که توانایی مدیریتی و مالی فعالیت های اقتصادی را ندارند باید از گردونه خارج و امور به افراد توانمند استان سپرده شود تا ما بتوانیم علاوه بر ارائه نقش توسعه ای خود از ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه ای استان به طور مطلوب بهره مند شویم.

ارائه طرح بروزرسانی فرصت های سرمایه گذاری استان با تکیه بر تهیه مطالعات فنی، مالی و اقتصادی توسط اداره کل امور اقتصاد و دارایی از دیگر دستورکارهای جلسه بود که دلپسند در این خصوص اظهار داشت: معرفی پروژه های و فرصت های سرمایه گذاری استان باید معطوف به اسناد بالادستی باشد.

وی ادامه داد: توجه به جزئیات مکان جغرافیایی، میزان حجم سرمایه گذاری، ماشین آلات مورد نیاز و دوره ی بازگشت سرمایه در پروژه هایی متناسب با نیاز استان الزامی است .

دلپسند اشاره داشت: در راستای توسعه ی اقتصادی استان تامین زیر ساخت های پروژه های هدفدار که مردم در آن نقش دارند مورد تاکید است چرا که این کار موجب ارتقاء انگیزه و توان آنان برای انجام فعالیت های اقتصادی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در ادامه به تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری استان اشاره داشت و افزود: در تهیه و تدوین این نقشه احصاء ظرفیت ها و استعدادهای سرمایه ای استان مورد توجه است و قرار نیست این نقشه گزارش اقدامات انجام گرفته باشد.

محمود دلپسند تصریح کرد: ترسیم تمامی فرآنیدهای اقتصادی از سوی دستگاههای اجرایی استان الزامی است و همچنین ارائه موافقت اصولی توسط دستگاه تخصصی گام نخست برای انجام فعالیت اقتصادی باشد.

دلپسند مطرح کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که تمام استعلامات سرمایه گذاری از طریق پنجره واحد صورت پذیرد و سرمایه گذار مکلف به رعایت بازه ی زمانی برای انجام فعالیت خود باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز