سفر جراح برجسته مغز و اعصاب جهان به خراسان شمالی؛

پروفسور سمیعی شهروند افتخاری بجنورد/ ارتباط علمی با آلمان گسترش می یابد

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۶:۴۶:۲۹
کد خبر: ۶۰۹۶۲۸
پروفسور سمیعی شهروند افتخاری بجنورد/ ارتباط علمی با آلمان گسترش می یابد
مشهورترین و بزرگ ترین جراح مغز و اعصاب جهان و پزشک خبره ایرانی مقیم آلمان که روز شنبه به دعوت استاندار خراسان شمالی به بجنورد آمد، شهروند افتخاری بجنورد شد و کلید نمادین این شهر را از استاندار تحویل گرفت و بر گسترش تعاملات و مراوده علمی بین نخبگان این استان با دیگر کشورها ازجمله آلمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، پروفسور مجید سمیعی به همراه محمدمهدی شهریاری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان در فرودگاه بجنورد مورد استقبال استاندار و معاونان وی، هم چنین نمایندگان مجلس و شماری از مسئولان استان قرار گرفتند.

محمدرضا صالحی که در سفر اسفندماه گذشته تیم اقتصادی خراسان شمالی به آلمان، از این جراح متبحر و شناخته شده در دنیا برای سفر به بجنورد دعوت کرده بود، در مراسمی که با حضور مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن(ع) برگزار شد، حضور این پزشک شهیر را افتخاری برای ایران، خراسان شمالی و بجنورد توصیف کرد.

وی استقبال گسترده عمومی از سفر پروفسور سمیعی را نشانه ای از قدرشناسی مردم نسبت به خدمات بزرگان، متخصصان و علما دانست و ابراز امیدواری کرد که این سفر بهره لازم را برای این استان در پی داشته باشد. وی ازجمله خواهان برقراری مراودات علمی دانشگاهیان استان با کشور آلمان و تبادل دانشجو و برگزاری دوره های تخصصی پزشکی در آلمان برای تربیت متخصصان زیرنظر پروفسور سمیعی شد و از وی خواست، برای پزشکان و دانشجویان این استان سهمیه خاصی برای این منظور درنظر بگیرد.

جراح برجسته و مشهورترین متخصص جراحی مغز و اعصاب جهان نیز در این همایش با ابراز خرسندی فراوان از حضور در جمع مردم خراسان شمالی، اعلام آمادگی استاندار و دیگر مدیران برای انجام کارهای بزرگ و فوق العاده در این استان را ستود و آن را زمینه ساز پیشرفت این خطه دانست.

پروفسور مجید سمیعی وجود 5 میلیون دانشجو در کشورمان را مایه عظمت و بزرگی ایران در آینده نزدیک برشمرد و گفت: جوانان دانشمند ما باید در عرصه تحقیقات با هدف گسترش مرزهای دانش در تمام رشته ها وارد شوند تا کشورمان بتواند از این طریق در دنیا قدرت نمایی کند. وی با اشاره به پیشینه با عظمت علم و دانش در ایران و نام بردن از برخی دانشمندان شهیر از گذشته های دور تاکنون، خطاب به حاضران تصریح کرد: هر کدام از شما می تواند در پیشرفت و تربیت نسل آینده و بهبود آینده جامعه نقش آفرین باشید.

وی با اشاره به برخی برنامه های علمی و تحقیقی خود در مراکز معتبر علمی جهان ازجمله مرکز علوم اعصاب و جراحی پیشرفته هانوفر آلمان و برخی برنامه های معطوف به تربیت دانشجو و پزشکان جراح مغز و اعصاب در 5 قاره، بزرگ ترین دستاوردهای خود را در قریب 60 سال حرفه تخصصی اش را ارتقای استانداردهای جراحی مغز، افزایش شمار جراحان متخصص این رشته و کاهش آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به این بیماری ها دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از پروفسور سمیعی به عنوان جراح برتر سال های 2013 و 2014 مغز و اعصاب و افتخاری برای همه ایرانیان یاد کرد و گفت: سفر زمستان گذشته استاندار خراسان شمالی به آلمان، اکنون این روز تاریخی را برای این استان رقم زده است. دکتر گلمکانی مهم ترین هدف دعوت از این چهره برتر علمی ایران و جهان در رشته پزشکی را امیدآفرینی و انگیزه بخشی به جوانان استان خواند و محبوبیت مضاعف این جراح مشهور را ناشی از دغدغه های اجتماعی و احساس مسئولیت فراوان وی نسبت به بیماران و جامعه بشری و آثار ماندگار وی در این رشته تخصصی پزشکی دانست.

در پایان این مراسم، به پاس چند دهه خدمات به جامعه بشری، لوح و تندیس شهروند افتخاری و کلید نمادین شهر بجنورد با امضای استاندار، فرماندار بجنورد و رئیس شورای اسلامی این شهر به پروفسور سمیعی اهدا شد.

ساعتی پس از آن نیز، با حضور پروفسور سمیعی، یکی از بولوارهای شهر بجنورد به نام این چهره ماندگار علمی ایران و جهان نام گذاری و از تندیس وی در بوستان گردشگری بش قارداش در مرکز استان رونمایی شد. پروفسور سمیعی در این دو آیین ویژه با اظهار عشق و علاقه قلبی خود به تمام ملت ایران به ویژه ابراز خرسندی از این که به عنوان شهروند افتخاری بجنورد و خراسان شمالی ملقب شد، بزرگ ترین لذت های زندگی خود را زمانی دانست که به ایران سفر می کند و برای برآورده کردن خواسته های مردم و مسئولان استان در این حوزه تخصصی قول مساعد داد./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز